تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
plusresetminus
حزب الله: نخست وزیر پیشین ترکیه در چارچوب تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک، جزئیات سفرهای خود به سوریه در سال ۲۰۱۱ و دیدار با بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور را فاش کرد.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۱۵۸
داووداوغلو جزئیات دیدارش با اسد در سال ۲۰۱۱ را فاش کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، احمد داووداوغلو، نخست وزیر پیشین ترکیه در مصاحبه‌ای با تلویزیون این کشور اظهار کرد: قصد داشتیم همراه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به بشار اسد کمک کنیم به این ترتیب در ماه‌های ژانویه تا اوت ۲۰۱۱ سفرهایی به سوریه داشتیم.
داووداغلو گفت: در دیدار با اسد تلاش کردم او را به انجام اصلاحات متقاعد کنم، آخرین نشست نهم اوت ۲۰۱۱ برگزار شد که شش ساعت ادامه داشت.
نخست وزیر پیشین ترکیه افزود: به اسد گفتم که ترکیه در کنار شماست و مردم سوریه شما را دوست دارند اما برای پشت سر گذاشتن این مرحله به اجرای اصلاحاتی نیاز خواهد شد.
داووداوغلو در ادامه اتهام‌ها علیه خودش درباره مدیریت فرقه‌ای مساله سوریه و نیز کمک به گروه‌های مسلح در این کشور را تکذیب کرد.
او در سال ۲۰۱۸ ادعا کرده بود، ترکیه تلاش‌هایی برای حل بحران سوریه انجام داد اما بشار اسد به نصیحت‌های آنکارا توجه نکرده و "با خمپاره و سلاح شیمیایی" با خواسته‌های مردم خود برخورد می‌کند.
سربازان ترکیه‌ای برای حمایت از گروه‌های مخالف سوری در شمال این کشور حضور دارند و آنها را آموزش داده و از آنها حمایت نظامی می‌کنند، این در حالی است که دمشق حضور این نیروها در خاک خود را غیرقانونی و تعرض به حاکمیت خود می‌داند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین