تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
plusresetminus
حزب الله:دکتر سید نظام‌الدین موسوی، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در نشست رونمایی از کتاب معمار عمارت گفت: امروز اقتصاد یک موضوع آکادمیک و لاکچری نیست، بلکه به درون خانواده‌ها وارد شده است و جای خالی سواد مالی کاملا در کشور و جامعه احساس می‌شد...
۰
کد مطلب : ۲۲۵۹۶۰
«هر کس بخواهد اقتصاد خانواده را بچرخاند، باید با مفاهیم سواد مالی آشنا شود»
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر سید نظام‌الدین موسوی، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در نشست رونمایی از کتاب معمار عمارت گفت: امروز اقتصاد یک موضوع آکادمیک و لاکچری نیست، بلکه به درون خانواده‌ها وارد شده است و جای خالی سواد مالی کاملا در کشور و جامعه احساس می‌شد؛ اما توجهی که در این کتاب به خانواده شده و اقتصاد را در حوزه خانواده تعریف کرده است، شایسته تقدیر است.

وی افزود: سواد مالی یکی از ضروریات است که در فضای جامعه کنونی جای خالی آن احساس می‌شد. در فرهنگ ایرانی و دینی خانواده بنیان اصلی است و هر اتفاقی که قرار است بیفتد باید از خانواده شروع شود. امروزه ما از سنت‌ها دوره افتاده‌ایم؛ اقتصاد خانواده چیزی جدا از اقتصاد جامعه نبوده و از گذشته وجود داشته است. اقتصاد مساله بسیار مهمی است که خانواده‌ها باید با آن آشنا شوند. در گذشته مساله بورس، ارز، تورم و... به اقتصاد خانواده مرتبط نبوده اما اکنون بسیار مهم است. زیرا ارز که گران می‌شود بر اقتصاد خانواده اثر می‌گذارد. تحریم‌ها هم همین‌طور. سهام عدالت وارد سطح پایین‌دست جامعه می‌شود و خانواده‌ها باید بدانند چگونه با سهم عدالت رفتار کنند. اگر سواد مالی نداشته باشیم دچار مشکل می‌شویم.

روز گذشته خانه کتاب در سرای اهل قلم میزبان اساتید، صاحب‌نظران و منتقدان برای رونمایی از کتاب «معمار عمارت؛ دفتر حساب مدیران مالی خانواده» بود. دکتر کمیل رودی مدیر آکادمی هوش مالی و نویسنده این کتاب گفت: معمار عمارت درباره تدبیر مالی خانواده هست، اما فقط یک کتاب نیست. جوانه یک دانه نهضت سواد آموزی مالی است که سه سال پیش در شرکت دانش‌بنیان پارت آغاز شده است. آغازی است برای توانمندسازی مردم برای مدیریت امور مالی‌شان. کرونا یک درس به مردم ایران یاد داد که در شرایط بحران چقدر به لحاظ مالی تاب‌آور هستیم؟ آزادسازی سهام عدالت نیز یک فرصت برای مردم است که پول را وارد عرصه تولید کشور کنند و سرمایه‌گذار و مالک شوند و نسبت به تولیدات ایرانی عِرق داشته باشند.

در ادامه ایوب دهقان کار، سرپرست موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با بیان این که هوش مالی به سایر هوش‌ها بسیار وابسته است و نمی‌توان آن را از سایر هوش‌ها مستقل دانست گفت: به نظر من بهترین شناخت‌ها، شناخت خود بوده که مقدمه شناخت دیگران است؛ از این رو هوش مالی با هوش درون فردی و هوش بین فردی نیز ارتباط دارد. در نهایت باید بگویم هوش مالی با هوش معنوی نیز مرتبط بوده و با یکدیگر همپوشانی دارند.

او در ادامه اظهار کرد: این کتاب سعی کرده است با بیان صمیمی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند و در درجه اول نشان می‌دهد که هوش مالی آموزش‌پذیر است. همچنین ارتباط آن با هوش‌های دیگر و فرهنگ ایرانی اسلامی را نیز مطرح می‌کند. من این کتاب را مصداق بارز امر به معروف می‌دانم.

محمد صادق افراسیابی معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در پایان این نشست گفت: در این روزهایی که با بحران کرونا مواجه هستیم باید هوش مالی در بین خانواده‌ها ترویج پیدا کند زیرا مسائل مالی گریبان‌گیر خانواده شده است. کتاب «معمار عمارت» آموزه‌های سواد مالی را به خانواده‌ها آموزش می‌دهد و ابزار لازم را در اختیار آن‌ها قرار داده که به بنیان خانواده کمک‌ می‌کند؛ بهتر است که اطلاعات این کتاب به برنامه تبدیل شده و در کنار آن نیز نسخه دیجیتال کتاب قرار گیرد. همچنین لازم است این کتاب به صورت صوتی ارائه شود و در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.  

دیگر میهمانان این جلسه عبارت بودند از: دکتر مریم جلالی، مدرس دانشگاه، برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون و پژوهشگر حوزه خانواده، دکتر علی رسولی‌زاده مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت و آرزو حسینی اقبال، رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز.
کتاب «معمار عمارت؛ دفتر حساب مدیران مالی خانواده» به قلم دکتر کمیل رودی مدیر آکادمی هوش مالی توسط انتشارات قدیانی با شمارگان 5000 نسخه و در بهار 99 منتشر شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین