تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
plusresetminus
حزب الله:فیلم سینمایی «استخراج» با نقش‌آفرینی کریس همسورث، تحسین‌ها و نظرات مثبت زیادی را به سمت خود جلب کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۲۵۹۴۴
حقایقی که از فیلم «استخراج» نمی‌دانید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«استخراج» محصول جدید نتفلیکس در هفته‌های اخیر بیش از هر فیلم دیگری مورد بحث و بررسی واقع شده است. این فیلم اکشن توسط برادران روسو که از کارگردان‌های مشهور فیلم‌های مارول هستند، تهیه شده است.
کارگردانی این فیلم نیز بر عهده یکی از بدلکار‌های دنیای سینمایی مارول به نام سم هارگریو بود. کریس همسورث در این فیلم نقش یک مزدور حرفه‌ای را بازی کرده است که اجیر می‌شود تا یک پسر را از دست کسانی که او را ربوده اند، نجات دهد.
نتفلیکس مدتی پیش برآورد کرده بود که فیلم سینمایی «استخراج»، پر بیننده‌ترین محصول تاریخ این کمپانی خواهد شد. یک دنباله نیز برای این فیلم سینمایی در حال تولید است. با این وصف، بهتر است با جزئیات بیشتری از این فیلم سینمایی آشنا شوید.
قرار بود فیلم «استخراج» در آمریکای جنوبی ساخته شود
حقایقی که از فیلم «استخراج» نمی‌دانید
جو روسو که فیلمنامه این اثر را نوشته است، اعلام کرده اتفاقات این فیلم سینمایی در ابتدا قرار بود در یک کشور نامشخص در آمریکای جنوبی روایت شود. این به آن معناست که ممکن بود مخاطبان با چیزی شبیه سریال «نارکوها» روبرو شوند. او پس از مشاوره گرفتن از دیگر اعضای پروژه تصمیم گرفت، لوکیشن فیلم را به پایتخت بنگلادش تغییر دهد؛ چرا که از لوکیشن کشورهای آمریکای جنوبی، مخصوصاً کشور مکزیک، بار‌ها در فیلم‌های هالیوودی استفاده شده است.
اقتباس از رمان گرافیکی
حقایقی که از فیلم «استخراج» نمی‌دانید
فیلم سینمایی «استخراج» از یک رمان گرافیکی اقتباس شده است. تنها یک تفاوت بین این فیلم و رمان وجود دارد و آن اینکه شخصیت اصلی داستان باید دختر یکی از مجرمان را که در زندان بود، نجات می داد.
اولین تجربه کارگردانی
حقایقی که از فیلم «استخراج» نمی‌دانید
هارگریو یکی از بدلکار‌های مشهور هالیوود است. او به عنوان بدلکار بار‌ها در فیلم‌های مارولی برادران روسو حضور داشته و روابط خوبی بین او و این دو برادر کارگردان وجود داشت. او همچنین در «بلوند اتمی» نقش آفرینی کرده بود. هارگریو پیش از این هیچگاه کارگردانی یک فیلم را تجربه نکرده بود اما به عنوان اولین تلاش خود فیلم موفقی را ارائه داده است.
تغییر عنوان فیلم
حقایقی که از فیلم «استخراج» نمی‌دانید
رسیدن به نتیجه مطلوب برای عنوان فیلم هیچگاه کار آسانی نبوده است. معمولاً عنوان فیلم از جنبه‌های کلیدی یک  پروژه است. در رابطه با این فیلم، کمپانی نتفلیکس در ابتدا در مورد نام فیلم مطمئن نبود. اولین عنوان فیلم «داکا پایتخت بنگلادش» گذاشته شده بود. پس از آن نام فیلم به «بیرون از آتش» تغییر یافت که البته این نام هم به خاطر شباهت با نام فیلمی با بازی دنزل واشینگتن قبول نشد و در نهایت «استخراج» یا همان عملیات نجات نامی بود که برای این اثر استفاده شد.
حقایقی از بازیگر کودک فیلم
حقایقی که از فیلم «استخراج» نمی‌دانید
بازیگری که نقش کودک ربوده شده را در این فیلم بازی می‌کند، بازیگر تبلیغات تلویزیونی است و اکنون ۱۶ ساله است. جدا از بازیگری او در زمینه هنر‌های رزمی نیز سابقه فعالیت دارد. اگرچه در فیلم زیاد از این توانایی او استفاده نشد.
بازیگر ذوق زده
حقایقی که از فیلم «استخراج» نمی‌دانید
شخصیت تبهکار اصلی فیلم که در واقع رئیس یک باند مواد مخدر به نام امیر عاصف بود، توسط یک بازیگر هندی به نام پریانشو پینیلو بازی شد. او بار‌ها و بار‌ها قرارداد خود را خواند تا باور کند، می‌خواهد با برادران روسو کار کند و در حال رویا پردازی نیست. او همچنین برای یادگیری زبان بنگلادشی سه ماه وقت گذاشت.
فیلمبرداری در تانکر آب
حقایقی که از فیلم «استخراج» نمی‌دانید
فیلم سینمایی «استخراج» سکانس‌های شگفت انگیز زیادی دارد و یکی از آن‌ها مربوط به زمانی است که شخصیت تایلر ریک به داخل یک دریاچه می‌پرد و برای چند دقیقه در کف آن می‌نشیند. به گفته کارگردان فیلم، این سکانس در یک تانکر آب ساخته شد و همسورث برای سه دقیقه نفس خود را در آن نگه داشته بود. جالب است بدانید که میانگین نگه داشتن نفس برای یک فرد بالغ بین ۴۵ تا ۶۰ ثانیه است.
هارگریو به فکر کارگردانی نبود
حقایقی که از فیلم «استخراج» نمی‌دانید
سم هارگریو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فیلمنامه این اثر را هشت سال پیش خوانده بود و هیچگاه فکر نمی‌کرد کارگردانی آن را خودش انجام دهد. او گفت که در سال ۲۰۱۷ و در طول فیلمبرداری «انتقام جویان: جنگ ابدیت» جو روسو پیشنهاد کارگردانی را به او می‌دهد و هارگریو قبول کرده است.
سنت شکنی کریس همسورث
حقایقی که از فیلم «استخراج» نمی‌دانید
خانواده کریس همسورث همیشه سر صحنه همراه او هستند و به نظر می‌رسد او دوست ندارد، برای مدت طولانی از آن‌ها دور باشد. با این حال او برای فیلم استخراج آن‌ها را مدتی ترک کرد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین