تاریخ انتشارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
plusresetminus
حزب الله:صفحه اینستاگرامی حجت الاسلام رئیسی بخشی از سخنرانی ایشان در مراسم شب های قدر مبنی بر اهمیت اجرای عدالت را به رشته تحریر درآورد.
۰
کد مطلب : ۲۲۵۶۱۴
رئیسی: سفارش امیرالمومنین اجرای عدالت است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،صفحه اینستاگرامی حجت الاسلام رئیسی بخشی از سخنرانی ایشان  در مراسم شب های قدر مبنی بر اهمیت اجرای عدالت را به رشته تحریر درآورد.
اجرای عدالت سفارش امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) بر همگان است
حقیقت شب قدر، حقیقت محمدیه فاطمه است
راه میدان پیدا نکردن انسان‌های زشت سیرت، توجه به روحیه امر به معروف و نهی از منکر است

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در امامزاده صالح ابن موسی‌الکاظم (علیهماالسلام):
برای درک شب قدر باید نسبت به مقام صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها) معرفت پیدا کرد.

یک شب و یک روز با ولایت فاطمی زندگی کردن، برتر از یک عمر و صدسال در حکومت اموی و عباسی زندگی کردن است.

 فلسفه شهادت امام علی(علیه‌السلام) عدالت علوی بود و ایشان در واپسین لحظات عمرشان هم، اجرای عدالت را همانند سلوکشان در طول زندگی مورد توجه قرار دادند.

مردم اگر احساس عدالت کنند و ببینند که در جایی تبعیض و فساد نیست، کمبودها برای آن‌ها قابل تحمل است؛ ولی اگر احساس تبعیض و بی توجهی کردند، طبیعتا پذیرفتن برای آن‌ها سخت می‌شود.

امروز کارگزاران در نظام اسلامی مسئولیت اجرای عدالت دارند و نباید تصور شود که اجرای عدالت فقط مربوط به قاضی در محکمه است؛ بلکه استاندار و فرماندار هم باید مجریان عادلی باشند و نمایندگان مجلس نیز باید عادلانه قانونگذاری کنند و همه کسانیکه در جای جای نظام هستند، توجه کنند که اجرای عدالت از محوری‌ترین نکاتی است که علت تاسیس این نظام بوده است.

طبق وصیت امیرالمومنین امام علی (علیه‌السلام)، اگر زمینه اختلافی در هر شهر و دیاری پیش آمد، باید همگان برای اصلاح ذات‌البین اقدام کنند.

به فرموده پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم)، اصلاح ذات‌البین از مقدار قابل توجهی نماز و روزه مستحبی بهتر است؛ لذا مردم بدانند در دعاوی خانوادگی، ملکی و مالی باید سیره امام علی(علیه‌السلام) که حل مسائل و معضلات اجتماعی است، مورد توجه قرار گیرد.

بخصوص در شرایط کرونایی باید رعایت حال افرادی که نتوانسته‌اند درآمد کسب کنند، مورد توجه قرار گیرد و نباید اجازه داد دعاوی به دادگستری و سازمان‌های اداری کشیده شود.
۱۳۹۹/۲/۲۵




     
 
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین