تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
plusresetminus
حزب الله:نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در سال ۹۷ حدود ۱۲ هزار نفر و در سال ۹۸ حدود ۱۶ هزار نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از اسفند ماه ۹۸ تا فروردین ۹۹ تاکنون ۲۶ هزار نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از ۱۴ هزار نفر به دلیل تبعات شیوع کرونا بود.
۰
کد مطلب : ۲۲۵۵۵۱
کرونا در البرز به شرایط بحرانی نرسید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عزیزاله شهبازی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه خرسندم که نشست‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی برگزار می‌شود، ضمن قدردانی از همراهی و تعامل بخش خصوصی در حوزه های مختلف، گفت: نماینده بخش خصوصی پای ثابت جلسات استان است.
به گزارش ایسنا، وی به توفیقات استان اشاره کرد و ادامه داد: توفیقی که اخیرا حاصل شده، لغو ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد بود که با یک کار تیمی با مدیریت صحیح به صورت منسجم و متحد، رقم خورد.
شهبازی گفت: در حوزه اقتصادی و مسائل مربوط به صنعت، به واقع اقدامات بزرگی محقق شد که تامین آب، برق، راه ها و توسعه فرودگاه پیام، جلسات رفع موانع تولید، تنظیم بازار و برنامه ریزی برای تامین معیشت کارگران و... از جمله آنها محسوب می‌شود که با تلاش های شبانه روزی و پیگیری های مجدانه انجام شد.
وی افزود: اکنون بیش از شش تفاهم نامه در حوزه های کشت های گلخانه ای، کارخانه نوآوری، شهرک کاوش، تقویت شرکت های دانش بنیان، اشتغال مهارت محور و فرودگاه پیام در البرز با سازمان های ملی منعقد شده است.
شهبازی اضافه کرد: ریل گذاری بسیاری خوبی صورت گرفته ولی به سرانجام رساندن آنها از اهمیت بالاتری برخوردار است بنابراین این عزم وجود دارد.
وی با اشاره به مشکلاتی که پس از شیوع کرونا و همچنین تحریم ها ایجاد شده، گفت: کرونا در روزهای اول بسیار وحشتناک بود و بسیاری از واحدها کار را برای پیشگیری از شیوع موقتا تعطیل کرده بودند ولی در البرز علی رغم حجم بالای تردد و عواملی همچون مهاجرپذیری و شاهراه مواصلاتی کشور، حاشیه نشینی، استقرار چهار زندان بزرگ و... با توجه به مدیریتی که صورت گرفت، به شرایط بحرانی نرسید.
شهبازی عنوان کرد: بخش خصوصی با تمام قوا برای مقابله با کرونا وارد میدان شد و با تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام دارویی و بهداشتی با ستاد همراه شد.
وی با بیان اینکه البرز نقش ملی و فراملی در حوزه های مختلف به ویژه تولید دارد، گفت: حوزه تولید پروتکل های بهداشتی را رعایت می کردند و بیش از ۱۲۰ هزار صنف شناسنامه دار به صورت خودجوش فعالیت خود را متوقف کردند.
استاندار البرز گفت: به طور قطع در فضایی که به واسطه شیوع کرونا به وجود آمد، بسیاری از افراد دچار زیان شدند.
وی افزود: در سال ۹۷ حدود ۱۲ هزار نفر و در سال ۹۸ حدود ۱۶ هزار نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از اسفند ماه ۹۸ تا فروردین ۹۹ تاکنون ۲۶ هزار نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از ۱۴ هزار نفر به دلیل تبعات شیوع کرونا بود.
استاندار البرز با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها مبادی ورودی و خروجی خود را بسته اند و حتی کالا نیز تبادل نمی شود، افزود: در همایش استانداران سراسر کشور، کمیته های امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شد تا مسائل این حوزه ها به صورت متمرکز رسیدگی شود و در کمیته اقتصادی مقرر شد که بسته های حمایتی برای بخش تولید در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: در نظام بودجه کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای کمک به آسیب دیدگان از شیوع کرونا اختصاص داده شد.
شهبازی گفت: در همایش استانداران مقرر شد که برخی از استان ها با محوریت اتاق های بازرگانی برنامه ریزی کنند که چگونه می توانند برای درآمد زایی با اختیارات ویژه عمل کنند.
وی افزود: باید ظرفیت های استان در حوزه های مختلف و منابع درآمدزایی را شناسایی کرده و بر این اساس برنامه ریزی کنیم.
شهبازی اضافه کرد: هر بار که جهت پیگیری برنامه های توسعه ای استان به مسئولان ملی مراجعه کردم، دست خالی بازنگشتم، پس این همراهی وجود دارد.
وی گفت: درخواستی که اخیرا از سازمان برنامه و بودجه کشور داشتم در خصوص مشارکت دولت در پروژه کمربند شمالی کرج بود که در این راستا نیز توفیق یافتیم تا با ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق از محل اعتبارات ملی این پروژه مهم در امتداد آزادراه شهید همت تسریع شود.
استاندار البرز افزود: از همراهی همیشگی شما عزیزان سپاسگزارم و به طور قطع در سال جهش تولید برنامه ریزی و تدابیر لازم را جهت تحقق این شعار مهم دارید.
وی گفت: به سمتی می رویم که البرز همچنان پویا و فعال در مسیر افزایش تولید، اشتغال و صادرات گام بر می دارد و تولیدکنندگان غیور و میهن پرستی داریم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین