BILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>BILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> حزب الله نیوز - مسکو: جدالی سخت بر سر تحریم‌های تسلیحاتی ایران پیش رو است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسکو: جدالی سخت بر سر تحریم‌های تسلیحاتی ایران پیش رو است

twitter

فارس , 23 ارديبهشت 1399 ساعت 10:44

حزب الله:یک مقام ارشد روسیه با اشاره به تلاشهای آمریکا و متحدانش در شورای امنیت سازمل ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران نوشت، جدالی سخت در شورای امنیت پیش روست.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دوشنبه شب در توییتی درباره تلاشهای آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نوشت جدالی سخت در شورای امنیت در این خصوص پیش رو است.
«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی خاطرنشان کرد بعد از تصویب قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ تحریم‌های مربوط به تحویل تانک، خودروهای زرهی، توپخانه، هواپیما، بالگرد، کشتی و موشک به ایران عملاً لغو شده است.

اولیانوف در ادامه نوشت: «محدودیتهای کنونی در مورد عرضه هفت جنگ افزار به ایران از ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) امسال منقضی می‌شود، اما ایالات متحده با تمام وجود سعی در تمدید آن دارد.»
او خاطرنشان کرد جدالی سخت در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش رو خواهد بود.
این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا با اصرار بر تلاش‌هایش جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، مدعی شده که هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح اتمی را نمی‌دهند. «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تازگی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌های همه‌جانبه واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران خبر داد.
دولت آمریکا در روزهای گذشته قطعنامه‌ای را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار تمدید این تحریم‌ها علیه ایران است. با این حال، تصویب این قطعنامه منوط به موافقت ۹ عضو شورای امنیت و عدم وتو از سوی روسیه و چین است.
ممنوعیت‌های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهر ۱۳۹۹) برداشته خواهد شد.«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر با انتقاد از تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از طریق قطعنامه ۲۲۳۱، گفت آمریکا جایگاهی در آن ندارد.


کد مطلب: 225336

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/225336/مسکو-جدالی-سخت-سر-تحریم-های-تسلیحاتی-ایران-پیش-رو

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com