تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل بهزیستی البرز گفت: از میان تماس‌های مرتبط با اورژانس اجتماعی در فروردین امسال، همسرآزاری با ۴.۹ درصد تعداد تماس‌ها، کودک آزاری با هفت درصد، اختلافات خانوادگی با پنج درصد و خودکشی با ۶.۳ تعداد تماس‌ها، بیشترین فراوانی را داشته‌اند.
۰
کد مطلب : ۲۲۵۲۴۱
کرونا تماس البرزی‌ها با اورژانس اجتماعی را ۱۰ برابر کرد/کودک‌آزاری در صدر تماس‌ها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اسدلله حیدری  با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا تعداد تماس مردم با ۱۲۳ افزایش محسوسی داشته ، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت اورژانس اجتماعی مثل قبل و بدون هیچ توقفی ادامه دارد و نیروهای این بخش  علاوه بر فعالیت‌های معمول خود، نسبت به آگاه سازی عمومی درخصوص پیشگیری از ابتلا به این ویروس و توزیع اقلام بهداشتی بین افراد در معرض ابتلا از جمله کودکان کار و خیابان  اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در فرودین ماه  امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد تماس مردم با اورژانس اجتماعی ۱۰ برابر شده بود، بهزیستی استان اقدام به افزایش کارشناسان پاسخگوی ۱۲۳ کرده است.
وی توضیح داد: در حال حاضر چهار کارشناس در تمام طول شبانه روز آماده پاسخگویی به تماس‌های مردمی هستند.
حیدری اضافه کرد: تعداد تماس مردم در یک روز از فروردین سال گذشته ۱۲۲ مورد بوده که از میان آنها ۲۲ تماس مرتبط و مابقی غیرمرتبط با فعالیت‌های برنامه اورژانس بوده است.
وی تاکید کرد: در یک روز از فرودین امسال هم تعداد تماس با اورژانس اجتماعی ۴۵۰ مورد بوده که  ۶۴ مورد از آنها مرتبط بوده است.
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: از میان تماس‌های مرتبط  همسرآزاری با ۴.۹ درصد تعداد تماس‌ها ، کودک آزاری با هفت درصد، اختلافات خانوادگی با پنج درصد و خودکشی با ۶.۳ تعداد تماس‌ها، بیشترین فراوانی را داشته اند.
این مسئول گفت: در حال حاضر شش مرکز فوریت‌های اجتماعی در سراسر استان به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی خدمات روانشناسی، مددکاری، حقوقی، درمانی، نگهداری (دختران و زنان)، و ...ارائه می‌دهد.
وی افزود: اقدامات اجرایی صورت گرفته در مراکز فوریت‌های اجتماعی شامل پذیرش، ارائه خدمات تخصصی، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص است.
حیدری توضیح داد:  نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی بوده که  پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین