کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیح رئیس‌ بانک مرکزی در مورد تسهیلات ۷۵ هزار میلیاردی

instagram

مشرق , 1 ارديبهشت 1399 ساعت 10:06

حزب الله:عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یک یاداشت اینستاگرامی نوشت: این روزها عطف به سابقه برخی عملکردها در گذشته در خصوص سرنوشت وام 75 هزار میلیارد تومانی ابراز نگرانی می‌شود و بر مراقبت بیشتر جهت صرف آن در امور مولد تاکید می‌شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یک یاداشت اینستاگرامی نوشت: این روزها عطف به سابقه برخی عملکردها در گذشته در خصوص سرنوشت وام 75 هزار میلیارد تومانی ابراز نگرانی می‌شود و بر مراقبت بیشتر جهت صرف آن در امور مولد تاکید می‌شود.

در این خصوص چند نکته را اعلام می‌کنم: 1- ثلث این مبلغ مستقیما به حساب خانوارهای یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمات نیازمند به فروش هستند کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد. لذا نگرانی از انحراف آن، بی‌مورد است.
2-بقیه مبلغ وام تخصیصی عمدتا به واحدهای کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات با اشتغال زیر 50 نفر که نیروی کار خود را به تشخیص وزارت کار حفظ کرده‌اند پرداخت خواهد شد. 
بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا و خدمات توسط واحدهای دارای شاغل و به تبع آن مولد است. لذا برای شفافیت بیشتر اسامی واحدها و مبلغ وام گیرندگان این وام‌ها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.
3- همانگونه که قبلا اعلام کردم دولت و بانک مرکزی از طریق این دو اقدام به دنبال تداوم عرضه از یک طرف و تحریک تقاضا از طرف دیگر و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت هستند. 




     
 


کد مطلب: 223427

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/223427/توضیح-رئیس-بانک-مرکزی-مورد-تسهیلات-۷۵-هزار-میلیاردی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com