تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
plusresetminus
حزب الله:شماری از چهره‌های درجه یک دنیای فیلم و سینما برای دانشجویان مدرسه فیلم و تلویزیون ملی بریتانیا، کلاس‌های آنلاین برگزار کردند.
۰
کد مطلب : ۲۲۲۵۴۷
کارگردان‌های درجه یک کلاس آنلاین برگزار کردند/ از مندس تا فینچر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مانند خیلی از مدارس سراسر دنیا، مدرسه فیلم و تلویزیون ملی بریتانیا (NFTS) هم درهایش را به خاطر یک قرنطینه ملی برای کنترل کروناویروس بسته و به یادگیری آنلاین رو آورده است.
برای کمک به اجرای برنامه‌ها، این مدرسه از استعدادهای برتر کشور از جمله دیوید فینچر، سم مندس، ریکی جرویس، جسی آرمسترانگ و ادگار رایت کمک گرفته تا مسترکلاس‌هایی را از طریق اپلیکیشن «زوم» برای دانشجویان علاقه‌مند برگزار کنند.
چهار روز بعد از حرکت به سمت یادگیری آنلاین، سلی وین‌رایت کارگردان و نویسنده برنده جایزه بفتا آنلاین شد و نخستین مسترکلاس این مدرسه را برگزار کرد. او درباره پروسه نویسندگی و کارگردانی خود هم در فیلم برنده جایزه بفتا «آخرین تانگو در هلیفکس» و هم در درام تاریخی «جنتلمن جک» محصول شبکه بی‌بی‌سی وان صحبت کرد.
بعد صدها نفر از دانشجویان مدرسه فیلم و تلویزیون بریتانیا وارد زوم شدند تا در مسترکلاس دیوید فینچر شرکت کنند. وی در این کلاس درباره پروسه فیلمسازی خود در عناوینی از جمله «شبکه اجتماعی»، «دختر گمشده»، «زودیاک»، «مورد عجیب بنجامین باتن»، «اتاق وحشت» و «خانه پوشالی» صحبت کرد.
روز بعد، جسی آرمسترانگ خالق و شورانر «نیابت» زمان خود را به دانشجویان فیلمنامه‌نویسی مدرسه اختصاص داد.
بعد از او نوبت نیتن جانسون آهنگساز «چاقوها بیرون» بود که میزبانی یک مسترکلاس را برای دانشجویان موسیقی متن مدرسه بر عهده گرفت. ناینیتا دسای یکی از فارغ‌التحصیلان مدرسه که تا به حال برای فیلم‌هایی از جمله مستند نامزد دریافت جایزه اسکار «برای ساما» موسیقی متن نوشته هم کلاسی برگزار کرد.
ادگار رایت نویسنده و کارگردان «بیبی درایور» صحبت‌هایی برای افرادی داشت که می‌خواهند وارد صنعت فیلم بشوند و ریکی جرویس نویسنده و کارگردان هم درباره فصل دوم سریال «زندگی بعد از مرگ» خود برای نت‌فلیکس صحبت کرد که قرار است بیست‌وچهارم آوریل اکران شود.
الکس گیبنی نویسنده و کارگردان مستند برنده جایزه اسکار که از فیلم‌هایش می‌توان به «انران: باهوش‌ترین فرد در اتاق» و «ساینتولوژی و زندان باور» اشاره کرد، برای دانشجویان جدیدترین فیلم خود «شهروند کی» را به نمایش گذاشت. در این فیلم او در روسیه به اکتشاف می‌پردازد و داستان اولیگارشی را تعریف می‌کند که تبدیل به مخالف ولادیمیر پوتین می‌شود.
آصف کاپادیا مستندساز برنده اسکار و بفتا برای مستندهایش، گورین هاردی کارگردان درام «دار و دسته لندنی» و سم مندس نیز درباره فیلم اسکاری «۱۹۱۷» کلاس گذاشتند
منبع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین