تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
plusresetminus
حزب الله:جورج اوگیلوی یکی از ۲ ‌کارگردان‌ «مد مکس» در ۸۹ سالگی درگذشت.
۰
کد مطلب : ۲۲۲۵۴۶
درگذشت اوگلیوی کارگردان استرالیایی/ راسل کرو یادش را گرامی داشت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جورج اوگلیوی استرالیایی که سومین فیلم مد مکس را با عنوان «مد مکس آن سوی تاندردوم» در کنار جورج میلر کارگردانی کرده بود و کارگردان راسل کرو در نخستین نقش‌آفرینی‌اش در فیلم «عبور» بود، در استرالیا از دنیا رفته است. او ۸۹ سال داشت.
در فیلم سال ۱۹۸۵ «مد مکس آن سوی تاندردوم»، اوگلیوی بر کار کردن با بازیگران در دیالوگ‌ها و دراماتیزه کردن تمرکز کرد و میلر متمرکز بر سکانس‌های اکشن بود.
او قبلاً در نمایش «مرگ فروشنده» ساخته کمپانی تئاتر نمرود با مل گیبسون ستاره «مد مکس» همکاری کرده بود.
این کارگردان همچنین هدایت‌گر راسل کرو در نخستین فیلم سینمایی‌اش یعنی فیلم درام استرالیایی محصول سال ۱۹۹۰ «عبور» بود. کرو آن موقع تنها ۲۶ سال داشت.
اوگلیوی در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۶ داشت درباره کرو گفته بود: «خیلی دوستش دارم. او برای خودش نیرویی بود. سخت کار می‌کرد اما انتظار داشت تمام افراد اطرافش هم سخت کار کنند.»
این کارگردان در سال ۱۹۳۱ با والدینی اسکاتلندی در گولبورن واقع در نیوساوث‌ویلز استرالیا به دنیا آمد. او مسیر حرفه‌ای کاری خود را به عنوان بازیگر آغاز کرد و وقتی ۲۰ ساله بود خانه را ترک کرد تا در رویال آکادمی هنرهای دراماتیک لندن مشغول تحصیل بشود. او در سال ۱۹۵۴ دوباره به استرالیا بازگشت و شروع به اکتشاف در حرفه کارگردانی کرد، اما بعد به اروپا رفت تا با کارگردان فرانسوی ژک لکوک در پاریس همکاری کند.
به خاطر تشویق جان سامنر کارگردان، اوگلیوی دوباره به استرالیا بازگشت تا کارگردان هنری کمپانی تئاتر ملبورن بشود. او شش سال در آن تئاتر کار کرد و در آن زمان مسئول کارگرانی ۲۳ نمایشنامه بود و توانست سه بار برنده جایزه منتقدان تئاتر ملبورن هم بشود. او همچنین به مدت ۲۰ سال در عرصه تلویزیون کار کرد.
اوگلیوی در سال ۱۹۸۸ جایزه مهم بایرون کندی را از انستیتو فیلم استرالیا دریافت کرد. او کتاب خاطرات خود را با عنوان «هدایای ساده: زندگی در تئاتر» در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد.
راسل کرو در توییتر خود در یادبود از اوگلیوی نوشت: «یک معلم با استعداد در هنر، تئاتر و زندگی. بسیار افتخار می‌کنم که جورج را می‌شناختم. هنوز از چیزهایی که او به من آموخت در زندگی روزمره‌ام بهره می‌برم. این لحظه‌ای غم‌انگیز است.»
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین