تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
plusresetminus
حزب الله: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد با بیان اینکه صد درصد نهال‌های کاشته شده در حاشیه رودخانه شور سبز شده‌اند، گفت: تصمیمات فنی لازم برای حفظ و مراقبت و آبیاری از این درختان صورت گرفته تا شرایط تثبیت کامل آنها فراهم شود.
۰
کد مطلب : ۲۲۲۴۴۳
حال نهال‌های کاشته شده در کنار رودخانه شور اشتهارد خوب است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین نعمائی  اظهار کرد: در راستای اجرای  طرح ملی نهضت سبز در البرز، سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار نهالکاری در حاشیه رودخانه شور اشتهارد و اراضی اطراف آن انجام شد.
وی ادامه داد: این اقدام با هدف توسعه فضای سبز و تثبیت خاک در این منطقه که  مستعد بیابانزایی است، صورت گرفت.
وی توضیخ داد: نهال‌های کاشته شده در این عرصه مقاوم به کم آبی بوده و توانایی زیادی برای تطبیق خود با شرایط این منطقه دارند به همین دلیل نگرانی چندانی در خصوص عدم توانایی آنها برای مقاومت در مقابل خشکی و گرمی هوا وجود ندارد.
نعمائی اضافه کرد:  با گرم شدن هوا و کاهش بارندگی و مستعد بودن اراضی منطقه برای بیابانی شدن و جهت جلوگیری از روند بیابانزایی و کاهش اثرات ریزگردها، اجرای چنین پروژه‌هایی در شهرستان ضروری به نظر می‌رسد.
این مسئول با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم به خصوص جوامع محلی در اجرای پروژه‌های بیابانزدایی افزود: در سال‌های اخیر مشارکت جوامع محلی در نهالکاری با گونه‌های مقاوم به  خشکی و شوری، علی الخصوص در هفته منابع طبیعی افزایش یافته که این فرهنگ باید ترویج پیدا کند.
وی با بیان اینکه  صد درصد نهال‌های کاشته شده در حاشیه رودخانه شور سبز شده‌اند، گفت: تصمیمات فنی لازم  برای حفظ و مراقبت و آبیاری از این درختان صورت گرفته تا شرایط تثبیت کامل آنها فراهم شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین