تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
plusresetminus
حزب الله:پیشکسوت استقلال گفت: فتح الله زاده صرفا به خاطر بیماری اش استعفا نداد و مسائل دیگری هم در این تصمیم او تاثیرگذار بود.
۰
کد مطلب : ۲۲۲۳۲۷
لطیفی: استعفای فتح الله زاده دلایلی غیر از بیماری داشت/ استراماچونی می‌ماند استقلال قهرمان آسیا می‌شد

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی لطیفی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال  در خصوص تغییرات مدیریتی در باشگاه‌ها اظهار داشت: تغییرات پیاپی در مدیریت باشگاه‌ها یک ضعف است و متاسفانه این موضوع متاسفانه تنها درباره باشگاه استقلال صدق نمی‌کند و پرسپولیس هم چنین وضعیتی دارد. متاسفانه تغییرات مدیریتی هیچ ارتباطی به نتیجه گیری یا نتیجه نگرفتن ندارد و ما هیچ جای دنیا چنین چیزی را نمی‌بینیم.

مدیرانی که عملکرد ضعیفی دارند تا مدت زیادی در پُستشان ابقا می‌شوند

لطیفی با انتقاد از شرایط مدیریتی فوتبال ایران اظهار داشت: تغییرات مدیریتی باید زمانی اتفاق بیفتد که مدیری نتواند سیاست‌های کلی باشگاه را پیش ببرد، نتایج تیم ضعیف باشد و یا این که باشگاه از نظر مالی دچار مشکل شود. در همه جای دنیا اگر چنین شرایطی پیش بیاید مدیر را تغییر می‌دهند، اما درباره پرسپولیس و استقلال این گونه نیست و گاهی اوقات می‌بینیم مدیری که ضعیف کار می‌کند مدت زیادی می‌ماند، اما مدیری که کارش را بلد است و خوب کار می‌کند، ظرف ۶ ماه کنار می‌رود. سیستمی که وجود دارد باعث می‌شود مدیرانی که روی کار می‌آیند قربانی این سوء مدیریت شوند.  

سعادتمند مدیری بود که وقتی دید نمی‌تواند کمک کند استعفا داد

اگر بخواهیم تغییرات را به صورت فردی در نظر بگیریم، من آمدن سعادتمند را به فال نیک می‌گیریم، زیرا در سال‌های اخیر هیچ مدیری را ندیدم که از سمتش استعفا دهد، اما سعادتمند که رئیس هیئت مدیره باشگاه بود اعلام کرد با فتحی نمی‌تواند کار کند و از سمتش استعفا داد. او خودش را در مجموعه تیم تاثیرگذار نمی‌دانست و خوشبختانه کسی پیدا شد که وقتی دید نمی‌تواند کمکی بکند، به هر طریقی نخواست که بماند. در فوتبال ما مدیرانی وجود دارند که به هر طریقی می‌خواهند بمانند و برایشان اهمیتی ندارد که با شخصیتشان بازی شود.
 

سعادتمند می‌تواند به استقلال کمک کند

از طرف دیگر سعادتمند فردی بسیار فوتبالی است. او فوتبالیست بوده و سابقه مدیریت در فوتبال را دارد که به همین دلیل می‌توان گفت با زیر و بم کار آشنا است. سعادتمند از مدیران توانمند ورزشی است و من فکر می‌کنم پس از مدت‌ها فردی روی کار آمده که می‌تواند نوید دهنده روز‌های بهتر برای استقلال باشد.  

مشکلات مالی باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس با حضور یک نفر برطرف نمی‌شود

مشکلات مالی باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس با حضور یک نفر برطرف نمی‌شود، حتی اگر آن شخص مدیر بسیار قابل و توانمندی باشد. استقلال نیاز به یک مجموعه مدیریتی کامل دارد که هر کدام از آن‌ها بر حسب تخصصی که دارند در بخش اقتصادی و ورزشی کار کنند.  

استعفای فتح الله زاده دلایلی غیر از بیماری داشت

به اعتقاد من فتح الله زاده صرفا به خاطر بیماری اش استعفا نداده و مسائل دیگری هم در ورای این تصمیم او تاثیرگذار بود که فقط خودش می‌تواند درباره آن‌ها صحبت کند. البته قاطعانه می‌گویم که فتح الله زاده دوست داشت در استقلال بماند و به کارش ادامه دهد. حضور فردی مانند فتح الله زاده در هر پُست باشگاه می‌توانست به استقلال کمک کند، زیرا او مدیر باتجربه‌ای بود. فتح الله زاده اگر می‌ماند می‌توانست به مدیرعامل جدید کمک کند، زیرا او فردی صد در صد استقلالی است.  

خلیل زاده می‌توانست به استقلال کمک کند

لطیفی درباره استعفای خلیل زاده از هیئت مدیره استقلال اظهار داشت: خلیل زاده به دلیل این که از نظر اقتصادی، تجربه خوبی داشت، می‌توانست به استقلال کمک زیادی کند. در واقع در این مقطع که فوتبال، ورزش و حتی کشور ما به دلایل مختلف با مشکل مالی مواجه است، حضور افراد متمول و ثروتمند در باشگاه‌ها به ویژه باشگاه‌هایی مانند استقلال می‌تواند کمک حال فوتبال ما باشد.

حفظ افرادی مانند خلیل زاده و موسوی در هیئت مدیره استقلال، امری مهم و حیاتی است

او در ادامه افزود: حفظ افرادی مانند خلیل زاده و موسوی در هیئت مدیره استقلال، امری مهم و حیاتی است. به اعتقاد من اگر این ۲ نفر حاضر شوند با هر شرایطی در استقلال بمانند و منابع مالی باشگاه را تامین کنند، حضور آن‌ها در کنار شخصی مانند سعادتمند که در عرصه ورزش و فوتبال مدیر بسیار توانمندی است، ترکیب بسیار خوبی بود که می‌توانست زمینه ساز موفقیت استقلال شود.  

مجیدی نباید به مسائل مدیریتی وارد می‌شد

پیشکسوت استقلال درباره انتقاد مجیدی از شرایط مدیریتی استقلال و انتقاد پیشکسوتان استقلال از این حرکت او عنوان کرد: در فوتبال ایران هیچ کسی به اندازه من با فرهاد مجیدی نبوده و از او شناخت ندارد. از زمانی که بازیکنان امید و نوجوانان بودیم، در بهمن و استقلال در کنار هم بازی می‌کردیم. من و مجیدی در خانه یکدیگر بزرگ شدیم و دوستی ما طوری بود که در بهمن به دوقلو‌ها معروف بودیم. به هر نحوی که بتوانم از مجیدی حمایت می‌کنم، زیرا موفقیت او به نفع همه خواهد شد، اما کار او اشتباه بود و نباید به مسائل مدیریتی وارد می‌شد.
 

مجیدی باید فکر و ذکرش را روی مسائل فنی بگذارد و وارد بازی‌های مدیریتی نشود

لطیفی افزود: یک مربی باتجربه هرگز چنین کاری نمی‌کند. یک مربی باتجربه در این مواقع با تدبیر و سیاست رفتار می‌کند و به بازی مدیران وارد نمی‌شود. سیستم مدیریتی، به ویژه در باشگاه‌های دولتی مانند استقلال و پرسپولیس به گونه‌ای است که مدیران می‌آیند و می‌روند؛ بنابراین مجیدی برای موفقیت خودش نباید وارد این بازی می‌شد، اما هنوز دیر نیست و او در ادامه کار باید تمام فکر و ذکرش را روی مسائل فنی بگذارد تا به موفقیت برسد. در غیر این صورت شانس موفقیت او در استقلال پایین می‌آید.  

برای من استقلال مهم است و با هیچ کسی رودربایستی ندارم

مجیدی باید به صحبت‌های پیشکسوتان گوش دهد. وقتی مجیدی سرمربی استقلال شد به او پیغام دادم و گفتم تا روزی که در تیم باشد هر کمکی از دستم بربیاید انجام می‌دهم. پیش از این هم در زمان قلعه نویی به عنوان کارشناس در برنامه‌ها از او حمایت می‌کردم و از شفر و منصوریان هم حمایت کردم. برای من تفاوتی ندارد که چه کسی سرمربی است و تنها استقلال برای من اهمیت دارد. به همین دلیل هر کسی سرمربی استقلال باشد از او حمایت می‌کنم، اما حمایت کورکورانه نمی‌کنم. با هیچ کسی رودربایستی ندارم و به همین دلیل از من ناراحتی‌هایی هم پیش آمده است و منصوریان در یک مقطع از من ناراحت شده بود.  

استراماچونی می‌ماند  استقلال ۳ سال دیگر در آسیا به قهرمانی می‌رسید

زمانی بوده که تیم نتایج خوبی نگرفته، اما من از مربی قاطعانه حمایت کردم و گاهی اوقات هم تیم برده، اما من اعتقاد داشتم آینده خوبی در انتظار تیم نیست و انتقاد کردم. خوشبختانه شرمنده نشدم و همیشه حرف هایم درست بوده که نمونه بارز آن استراماچونی بود. روزی که استراماچونی آمد و در بازی‌های اول نتیجه نگرفت، خیلی از پیشکسوتان از او انتقاد کردند، اما من از معدود کسانی بودم که با اطمینان گفتم استقلال با او بازی‌های خوبی انجام می‌دهد و آینده خوبی پیش روی تیم است که همین گونه هم شد، اما مشکلات مدیریتی باعث شد استراماچونی برود. شک ندارم که اگر استراماچونی می‌ماند، استقلال تا ۳ سال آینده می‌توانست در آسیا به قهرمانی برسد.  

از خودم شروع کردم و در خانه ماندم

لطیفی گفت: به خاطر کرونا دوران بسیار خطرناکی را طی می‌کنیم و برای حفظ سلامتی باید در خانه هایمان بمانیم. اولین نفر از خودم شروع کردم و از خانه بیرون نرفتم. برای حفظ جان خانواده هایمان باید مراعات کنیم و تا جایی که امکان دارد در خانه بمانیم. با اتحاد مردم می‌توانیم کرونا را با ماندن در خانه شکست دهیم.
او در پایان افزود: آرزو می‌کنم سال جدید برای کشورم پر از عزت و سرافرازی باشد. همچنین برای تمام دنیا آرزوی صلح و دوری از جنگ دارم. امیدوارم در تمام دنیا سالی پر از صلح و صفا باشد. 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین