تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
plusresetminus
حزب الله:رئیس جمهور اعلام کرد که در چارچوب طرح فاصله گذاری هوشمند، کسب و کارهای متوسط و کم ریسک در استان های کشور، با مراعات دقیق پروتکل های بهداشتی می توانند از 23 فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کنند، اما فعالیت کسب و کارهای پرریسک تا پایان فروردین همچنان متوقف خواهد بود تا بعدا راجع به آنها تصمیم گیری شود.
۰
کد مطلب : ۲۲۲۲۶۴
تصمیمات مهم ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره زمان و شکل فعالیت کسب و کارها/ فعالیت اقتصادی و پروتکل‌های بهداشتی در کنار هم قابل اجرا است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به خواسته کمیته اجتماعی ستاد و خواسته وزارت صمت و فعالان اقتصادی و اصناف کسب و کارها و فعالیت های کم ریسک، از ۲۳ فروردین در استان های سراسر کشور می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.
وی اضافه کرد: البته تا پایان فروردین کسب و کار پرریسک همچنان ممنوع باقی می ماند تا بعدا راجع به آن برنامه ریزی کنیم.
رئیس جمهور اعلام کرد که این شروع فعالیت باید در چارچوب طرح فاصله گذاری هوشمند کسب و کارهای متوسط و کم ریسک در استان های کشور و با مراعات دقیق پروتکل های بهداشتی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین یاداوری کرد: برای استان تهران نیز آغاز فعالیت کسب و کارهای متوسط و کم ریسک از سی ام فروردین و با رعایت و نظارت دقیق پروتکل های بهداشتی خواهد بود.
وی بیان کرد: پروتکل ها در سایت گذاشته شده و باید با هم هماهنگ کنند و حتماً بر اجرای این پروتکل نظارت شود. خود اصناف باید نظارت کنند، اتحادیه‌ها فعال شوند و نظارت کنند و البته مسئولیت اصلی این نظارت بر عهده وزارت بهداشت و درمان است.
رئیس جمهور اضافه کرد: در جلسه امروز همچنین تصویب شد که اگر نیاز داشتند نیروی بسیج هم برای اینکه این نظارت به دقت انجام بگیرد، کمک کند چرا که نمی‌خواهیم کسب و کار و فعالیت اقتصادی و اشتغال عزیزان ما، سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین باید همه پروتکل‌ها را مورد مراعات قرار دهند.
هیچ اختلافی بین وزارتخانه ها وجود ندارد
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما هیچ اختلافی بین وزارت خانه ها و از جمله وزارتخانه های صمت و بهداشت نداریم. یک چیزی را یک گوشه‌ای یک شیطانی، پیدا می‌کند می‌دهد به رسانه‌های خارج کشور و آنها آن مسأله را بزرگ می‌کنند. ما هیچ اختلافی در این زمینه نداریم.
فعالیت اقتصادی و پروتکل‌های بهداشتی در کنار هم قابل اجرا است
وی تصریح کرد: برخلاف بدخواهان و ضدانقلاب که مردم را دعوت می‌کنند به اینکه بین سلامت و فعالیت اقتصادی یکی را باید انتخاب کرد، این هم کاملاً مردود، غلط و ناصواب است. هم فعالیت اقتصادی و هم پروتکل‌های بهداشتی هر دو در کنار هم قابل اجرا و قابل پیاده کردن است. هم فعالیت اداری، هم فعالیت تولیدی و بقیه فعالیت های اقتصادی همه باید برقرار باشد، منتها همه اصول و پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌کند نیز باید مراعات شود.
رئیس جمهور همچنین افزود: کمیته تبلیغات خواستیم در این زمینه طرح‌ها را آماده کند و اطلاعاتی که باید به مردم داده شود، در صدا و سیما برای مردم توضیح داده شود که آن کسی که صاحب کار، مغازه و فروشگاه است نسبت به جنسی که عرضه می‌کند و مشتریان چه اصولی را مراعات کند و همه اینها برای مردم توضیح داده شود تا وظایف روشن باشد و همه اصول بهداشتی که باید مورد نظر و توجه قرار بگیرد، مراعات بشود.
منبع : وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین