تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
plusresetminus
بورس کار خود را در ایام نوروز با چراغ قرمز آغاز کرد و با چراغ سبز به پایان برد؛ به طوریکه شاخص کل بازار سرمایه طی پنج روز کاری این بازار از ۵۰۸ هزار واحد به مرز ۵۴۸ هزار واحد رسید.
۰
کد مطلب : ۲۲۲۰۶۹
چراغ قرمز، سبز شد!
بازار سرمایه در روزهای ۵، ۶، ۹، ۱۰ و ۱۱ فروردین فعالیت داشت که تعداد معامله در این بازار در دو روز آخر به یک میلیون رسید. بیشترین ارزش معاملات هم در روز ۱۰ فروردین ماه به میزان ۵۸ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال بود.
بر این اساس، بورس در نخستین روز کاری خود در سال ۱۳۹۹، ریزشی بود و شاخص کل این بازار با ۴۲۴۱ واحد ریزش رقم ۵۰۸ هزار و ۶۵۸ واحد را ثبت کرد. معامله گران در این روز ۶۲۹ هزار معامله انجام دادند که ۲۸ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال ارزش داشت.
دامنه حرکت نزولی بورس به روز ۶ فروردین نکشید و در این روز شاخص کل با ۱۲ هزار و ۶۰۲ واحد صعود در رقم ۵۲۱ هزار و ۲۶۲ واحد ایستاد. در این روز ۶۸۳ هزار معامله به ارزش ۳۷ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال ثبت شد.
روز کاری بعدی بورس، ۹ فروردین بود که معامله گران در این روز با انجام ۷۰۶ هزار معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال شاهد صعود ۱۱ هزار و ۲۵۴ واحدی شاخص و رسیدن آن به رقم ۵۳۲ هزار و ۵۲۲ واحد بودند.
در هر یک از روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین نیز یک میلیون معامله توسط معامله گران انجام شد که باعث رسیدن ارزش معاملات در روز ۱۰ فروردین به ۵۸ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال و در روز ۱۱ فروردین به ۵۴ هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال شد.
در روز ۱۰ فروردین شاخص کل با ۱۳ هزار و ۱۳۶ واحد صعود به رقم ۵۴۵ هزار و ۶۶۱ واحد و در روز ۱۱ فروردین شاخص کل با ۱۸۶۱ واحد صعود به رقم ۵۴۷ هزار و ۵۱۰ واحد رسید.
شاخص کل فرابورس وارد کانال ۷۰۰۰ شد
در آن سوی بازار سرمایه، فرابورس نیز مانند بورس ابتدا نزولی و بعد صعودی و در نهایت شاخص کل این بازار وارد کانال ۷۰۰۰ شد.
در روز ۵ فروردین شاخص کل فرابورس با هشت واحد ریزش رقم ۶۵۸۲ واحد را ثبت کرد. در این روز ۴۰۳ هزار معامله به ارزش ۱۴ هزار و ۹۴۴ واحد انجام شد.
شاخص فرابورس در روز ۶ فروردین صعودی شد و با ۱۱۲ واحد افزایش به رقم ۶۶۹۶ واحد رسید. معامله گران در این روز ۳۷۶ هزار معامله انجام دادند که ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ارزش داشت. شاخص کل فرابورس در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ فروردین نیز صعودی بود و به ترتیب با ۱۶۹ واحد، ۱۵۴ واحد و یک واحد رشد به رقم ۶۸۶۴، ۷۰۱۸ و ۷۰۲۰ واحد رسید.
معامله گران بورس در روزهای ۹ و ۱۰ به ترتیب ۴۱۱ هزار و ۷۴۹ هزار معامله انجام دادند که به ترتیب ۲۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال و ۳۰ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال ارزش داشت. در روز ۱۱ فروردین نیز ۶۴۹ هزار معامله انجام شد که ۲۷ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال ارزش داشت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین