تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
plusresetminus
حزب الله:فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران رعایت توصیه های بهداشتی توسط مردم در روز طبیعت را قابل تقدیر دانست و گفت: فرودهای آماری کرونا نباید ما را فریب دهد.
۰
کد مطلب : ۲۲۲۰۵۸
فرودهای آماری کرونا نباید ما را فریب دهد/سناریوهای بازگشت بیماری
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا زالی، روز چهارشنبه، اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد تحقق یک رفتار ستودنی و بسیار افتخار آمیز از سوی مردم استان به خصوص شهروندان تهران بودیم.
وی ادامه داد: امروز شاهد آن بودیم که مردم شریف تهران با یک نگاه مسئولانه و با مسئولیت پذیری اجتماعی توصیه‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دادند و با توجه ویژه به این توصیه‌ها شاهد حداقل حضور افراد در شهر بودیم.
زالی با بیان اینکه مشاهدات میدانی موید عدم حضور و اسکان مردم در شهر به ویژه پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در روز طبیعت بود، گفت: مردم انتخاب کردند روز طبیعت را در منازل در کنار خانواده خود بمانند.
وی افزود: این موضوع جای تقدیر و قدردانی دارد و امیدواریم همان طور که امروز مردم چنین حرکت مدنی ارزنده‌ای را از خود نشان دادند، به سمتی حرکت کنیم که مجموعه خدمات درمانی و بهداشتی کشور در کنار حس مسئولانه آحاد شهروندی هرچه سریع‌تر بتواند به ریشه کن کردن این مشکل کمک کند.
زالی درباره وضعیت اپیدمی در استان تهران، توضیح داد: با توجه به اینکه در بخشی از تحقق فاصله گذاری اجتماعی هستیم و در تعطیلات نوروزی بوده‌ایم، ممکن است شاهد یک کاهش نسبی در شیوع بیماری باشیم.
وی هشدار داد: البته باید احتیاط کنیم و این کاهش برای ما فریبنده نباشد، زیرا گاهی اوقات با توجه به نوسان پذیری اپیدمی‌ها، ممکن است با فرودهای آماری رو به رو باشیم اما این فرودها نباید ما را بفریبد زیرا ممکن است بیماری با کم کردن مداخلات شهری در تکانه‌های بعدی مجدد بازگشت کند.
زالی تاکید کرد: باید هوشیاری خود را حفظ کنیم و با استفاده از همه ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی و همراهی مردم شاهد تحقق برنامه‌های متعالی برای ریشه کن کردن قطعی ویروس در تهران باشیم.
وی درباره وضعیت تعطیلی استان تهران، گفت: دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا تا آخر روز بیستم فروردین را تعطیل اعلام کرده‌اند، البته ما در حال طراحی سناریوهای احتمالی هستیم، زیرا وضعیت بیماری با توجه به بازگشت مردم از سفرهای نوروزی در روزهای آتی نیازمند تخمین‌ها و گمانه زنی‌های فنی‌تر است و ما در حال تدارک این سناریوهای احتمالی هستیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین