تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
plusresetminus
حزب الله:وزیر صنعت گفت: دولت مصوب کرد ۷۵ هزار میلیارد تومان به کسب‌و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا با نرخ تسهیلات کمتر از ۱۲ درصد پرداخت شود.
۰
کد مطلب : ۲۲۲۰۵۲
پرداخت ۷۵ هزار میلیارد تومان به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره تولید و توزیع اقلام مورد نیاز مردم، از پرداخت 75 هزار میلیارد تومان به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا خبر داد و گفت:دولت مصوب کرد 75 هزار میلیارد تومان به کسب‌و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا با نرخ تسهیلات کمتر از 12 درصد پرداخت شود.
رحمانی افزود: واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی و غیربهداشتی در این ایام تعطیل، فعال بودند تا مایحتاج مردم را در حوزه‌های مختلف تولید کنند. 
وی تصریح کرد: تولید مواد ضدعفونی کننده امروز نسبت به اوایل اسفندماه و شروع ابتلا به کرونا هشت برابر و اقلامی مثل ماسک سه لایه و معمولی چهار برابر رشد یافته است.  البته آمار ارائه شده مربوط به تولیدات کارخانه‌ای است و در این ایام صنوف مختلف با احساس مسوولیت و خدمت وارد میدان شدند و بسیاری از خطوط تولید و کارخانجات خط محصول خود را تغییر دادند و اقلام ضدعفونی کننده و مبارزه با کرونا را تولید کردند.
وزیر صنعت اضافه کرد: وزرات صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تسهیلاتی برای این واحدهای تولیدی در نظر گرفت و مجوزهای لازم برای آنها صادر شد. در مجموع تلاش داریم نیاز مردم به حدکافی تامین شود البته در برخی موارد ناچار بودیم واردات داشته باشیم که این امکان نیز فراهم شده است و در برخی موارد نیز صادرات برخی اقلام ممنوع شد.
وی درباره ارائه تسهیلات به بخش‌های مختلف آسیب‌دیده گفت: مصوباتی هم در خصوص استمهال بدهی واحدها و هزینه شرکت‌های خدمات‌رسان مصوب شده است و دولت و دستگاه‌ها موظف شدند مهلت و فرصت چند ماهه‌ای به آنها بدهند.  همت دولت این است که با وجود همه محدودیت‌ها به نحوی حمایت شود که افراد به صحنه کسب و کار بازگردند و همکاری کنیم تا این مشکل برطرف شود و کسب و کارها فعال شوند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین