تاریخ انتشارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
plusresetminus
حزب الله:درحالی که متخصصان حوزه سلامت نسبت به گسترش ویروس کرونا در روز سیزده بدر ابراز نگرانی می‌کنند، مشاور رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران با تاکید بر توجه به طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» به مردم هشدار داد که اگر برای برگزاری آئین سیزدهمین روز نوروز وارد پارک‌ها و بوستان‌ها شوند ممکن است انتقال دهنده ویروس کرونا باشند و اگر افراد مسائل بهداشتی را رعایت کرده بودند شاید امروز وضعیت بهتر بود اما هنوز هم دیر نشده است.
۰
کد مطلب : ۲۲۱۹۷۳
منتقل‌کننده کرونا در سیزده بدر نباشید / راهی جز فاصله گذاری اجتماعی نداریم

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، امین رفیعی‌پور  بیان کرد: ویروس کرونا مدتهاست که در ایران اپیدمی شده و هر روز شاهد بیماری تعدادی از افراد هستیم و از سوی دیگر نیز آمار بالای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نیز منجر به خستگی کادر درمان شده است و این عوامل می‌تواند موجب آسیب‌های بیشتری به مردم و کادر درمانی شود. برای قطع زنجیره کرونا راهی جز توجه به طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «بهداشت فردی» وجود ندارد.
وی ادامه داد: برخی از مردم توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی گرفته و رعایت می‌کنند و برخی دیگر این توصیه‌ها را جدی نگرفته‌اند، شاید این دسته افراد، افرادی هستند که باور درستی نسبت به «سلامتی» ندارند و نمی‌دانند که ویروس کرونا تا چه میزان خطرناک است. بسیاری افراد فکر می‌کنند ممکن است دچار بیماری نشوند یا مرگ برای همسایه است و باتوجه به اینکه چندان نسبت به حوزه سلامت آگاهی ندارند نمی‌توانند اصول بهداشتی را رعایت کنند پس به سفر و دید و بازدید نوروزی می‌روند، در مجامع عمومی به راحتی حاضر می‌شوند، از ماسک و دستکش استفاده نمی‌کنند و.... این مسائل باعث می‌شود که آنها علاوه بر صدمه زدن به خودشان، انتقال دهنده بیماری نیز باشند.   
این متخصص روانشناسی سلامت با اشاره به آئین سیزده بدر با وجود ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم ویروس کرونا در کشور وجود دارد و اگر برای برگزاری آئین سیزدهمین روز نوروز وارد پارک‌ها و بوستان‌ها شویم ممکن است انتقال دهنده ویروس کرونا باشیم. باید بیاموزیم که در دو الی سه ماه آینده سبک زندگی جدیدی را انتخاب کردیم و باید آن را ادامه دهیم. در واقع افراد باید باور کنند که به همراه خانواده‌ در محیطی کاملا قرنطینه و ایزوله زندگی کنند.
رفیعی‌پور تاکید کرد: مهم‌ترین اصل برای هر انسانی «سلامتی» است و زمانی که افراد سالم باشند می‌توانند برای سال‌های بعد همین مراسم‌ها را برگزار کنند. اگر افراد مسائل بهداشتی را رعایت کرده بودند شاید امروز وضعیت بهتر بود و هنوز هم دیر نشده است.
مشاور رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران به خانواده‌ها پیشنهاد کرد که برای سیزدهمین روز از نوروز برنامه‌ و تفریحات نشاط آوری را در داخل خانه برگزار کنند و حتی سیزده بدر را در پشت بام خانه خود برگزار کنند. باید قبول کرد که در قرنطینه هستیم و در قرنطینه نیز می‌توان تفریحات سالمی داشت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین