تاریخ انتشارجمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
plusresetminus
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیرغم مواضع منافقانه کشورش درخصوص آمادگی برای کمک به ملت ایران پس از شیوع کرونا، اعلام کرد: واشنگتن هیچ برنامه ای برای کاهش تحریم ها علیه ایران ندارد.
۰
کد مطلب : ۲۲۱۹۴۴
هیچ کاهشی در تحریم‌های آمریکا علیه ایران وجود ندارد
«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد: واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران ندارد.
بر اساس این گزارش، اورتگاس مدعی شد: ایران همواره فرصت دارد که بر سَر میز مذاکره حاضر شده و ضمن مسئولانه رفتار کردن، با مقامات آمریکایی مذاکره کند!
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، می‌توان تحریم‌ها علیه تهران را متوقف کرد. این گزینه همواره مطرح بوده است.
این مقام آمریکایی در ادامه فرافکنی‌های خود در خصوص تحریم‌های ضد ایرانی مدعی شد: سیاست تحریمی آمریکا از کانال‌های کمک‌های بشردوستانه و امدادرسانی برای کمک به ایران در زمینه مقابله با کرونا مستقل است! ما همچنان از ایران می‌خواهیم که کمک‌های آمریکا را بپذیرد!
گفتنی است، ادعاهای اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص عدم تأثیرگذاری تحریم‌های ضد ایرانیِ واشنگتن بر مقابله تهران با ویروس کرونا در حالی است که این تحریم‌ها تاکنون موجب ممانعت از رسیدن بسیاری از داروها و تجهیزات پزشکی به ایران شده است.
علیرغم اینکه بسیاری از طرف‌های بین المللی به صورت رسمی خواستار لغو یا کاهش تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا به منظور مقابله تهران با کرونا شده‌اند، اما مقامات واشنگتن همچنان در عین فرافکنی و دروغ پراکنی، بر تداوم تحریم‌ها و حتی تشدید آنها اصرار می‌ورزند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین