تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
plusresetminus
حزب الله:به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، برگزاری نماز جمعه و جماعت در مسجد جامع اموی دمشق پایتخت سوریه برای نخستین‌ بار در چند قرن اخیر، تعطیل شد.
۰
کد مطلب : ۲۲۱۸۹۶
تعطیلی مسجد جامع اموی دمشق و مراکز عمومی سوریه به دلیل کرونا
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شورای علمی –فقهی وزارت اوقاف سوریه و اتحادیه علمای شام با صدور فتوایی اعلام کردند که برگزاری نماز جمعه و جماعت در مساجد سراسر سوریه از جمله مسجد جامع اموی دمشق تا چهارم آوریل (۱۶ فروردین) تعطیل است.

مسجد اموی دمشق یکی از مساجد مهم سوریه است که در منطقه قدیمی این شهر قرار دارد و بخشی از آن دارای قدمت یکهزار و ۴۰۰ ساله است.

در همین ارتباط، رؤسای کلیسای مسیحیان سوریه و لبنان نیز در اطلاعیه‌ای مشترک اعلام کردند که برای مقابله با کرونا، از روز شنبه تا اطلاع ثانونی برگزاری مراسم مذهبی در تمام کلیساها تعطیل خواهد بود.

در این اطلاعیه رعایت نکات بهداشتی توسط مسیحیان تاکید شده است.

دولت سوریه همچنین روز شنبه خواستار تعطیلی بازارها، توقف فعالیت‌های تجاری، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی بخش عمومی در تمام استان‌های این کشور از امروز (یکشنبه) تا اطلاع ثانوی شد.

این بخشنامه شامل مراکز فروش مواد غذایی، داروخانه‌ها و مراکزی درمانی نخواهد شد.

نخست وزیر سوریه از وزارتخانه‌ها خواست تا تصمیمات لازم را برای توقف فعالیت و بخش‌های وابسته اتخاذ کنند.

دولت سوریه روز جمعه اعلام کرد که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ورود مسافر از ۲۶ کشور از جمله ۱۱ کشور عربی به طور موقت ممنوع شد.

همچنین در دمشق فعالیت پارک‌ها و برخی مراکز عمومی تعطیل شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین