تاریخ انتشاردوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت توانیر گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا و مراجعه نکردن مامور برق، قرائت کنتور های برق خانگی توسط مشترکین انجام می شود.
۰
کد مطلب : ۲۲۱۸۶۵
قرائت از راه دور کنتورهای برق توسط مشترکان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،هادی مدقق در همین خصوص به تشکیل و راه اندازی پویش «صنعت برق همیشه بیدار»، اشاره کرد و با بیان اینکه صنعت برق به منظور کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا، همه توان خود را به کار گرفته و در کنار کادر درمانی کشور ایستاده است، تصریح کرد: در همین راستا تا حد امکان مراجعات حضوری مردم به ادارات برق با توسعه خدمات غیرحضوری کاهش یافته و علاوه بر آن مراجعه مأموران قرائت (کنتورنویسان برق) به درب منازل مشترکین را هم به شیوه‌های مختلف دیجیتالی، به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای این کار نیاز به همراهی و همکاری مشترکان داریم، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا برای به حداقل رساندن مراجعه مشترکان به ادارات برق و حضور مأمورین قرائت کنتور به درب منازل مشترکین، شرکت توانیر و شرکتهای توزیع، علاوه بر توسعه خدمات غیر حضوری، روش‌های مختلف قرائت از راه دور کنتور توسط مشترکین و ارسال آن از درگاه‌های الکترونیکی را از ابتدای سال جدید در دستورکار قرار داده اند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مشترکان به این منظور می‌توانند تنها با داشتن شناسه قبض ۱۳ رقمی، کنتور برق خود را قرائت و اعلام کنند، ادامه داد: برای اعلام رقم قرائت شده توسط مشترکان نیز، راهکارهای مختلفی پیش بینی شده است. به منظور اعلام رقم برق قرائت شده از روی کنتورها نیز چهار روش شامل پایگاه‌های اینترنتی، اپلیکیشین های موبایلی، پیامک وتماس تلفنی در نظر گرفته شده است.

مدقق تاکید کرد: برای آن دسته از مشترکین که نیاز به کمک داشته باشند، مأمورین قرائت هرمنطقه آمادگی دارند ضمن راهنمایی مشترکین بصورت تلفنی، درصورت نیاز بارعایت أصول بهداشتی به محل مراجعه نمایند.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت توانیرتصریح کرد: شهروندان و مشترکان صنعت برق می‌توانند مطابق زمانبندی تعریف شده که از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد، نسبت به ثبت، قرائت و اعلام کنتورهای برق خود اعلام نمایند.

گفتنی است در اپلیکیشن خدمات برق، این امکان فراهم شده که با گرفتن عکس از شماره کنتور و پردازش تصویر، عدد کنتور بصورت اتوماتیک و بدون نیاز به ورود توسط مشترک، عملیات مورد نظر انجام می‌شود؛ پویش «صنعت برق همیشه بیدار» به منظور نشان دادن حمایت مجموعه صنعت برق از پزشکان و پرستارانی که برای مداوای بیماران کرونا در کشور تلاش می‌کنند، آغاز به کار کرده است.
منبع : وزارت نیرو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین