تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی قوه قضاییه گفت که حدود ۱۰ هزار نفر از زندانیان از جمله بیش از نیمی از زندانیان امنیتی مشمول عفو اخیر رهبر انقلاب خواهند شد.
۰
کد مطلب : ۲۲۱۷۶۹
عفو بیش از نیمی از زندانیان امنیتی کشور/۱۰هزار زندانی آزادمی‌شوند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، غلامحسین اسماعیلی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره عفو و تخفیف مجازات اخیر تعدادی از محکومان به مناسبت فرا رسیدن اعیاد رجبیه، عید باستانی نوروز و به ویژه مبعث پیامبر اعظم (ص) گفت: برآورد اولیه ما این است که حدود ۱۰ هزار نفر از زندانیان، مشمول این عفو خواهند شد و در بین زندانیان امنیتی هم پیش بینی می‌شود بیش از یک دوم از این زندانیان امنیتی، مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گیرند و از زندان آزاد شوند.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: این عفو ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و توأم با کارشناسی‌های ملموس، عینی و حقوقی بر مبنای یافته‌های رئیس قوه قضائیه در بازدید از زندان‌ها و نظر کارشناسان مختلف است.
وی ادامه داد: همه کسانی که در این عفو، مشمول عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته اند از زندان آزاد می‌شوند، اما در عفوهای قبلی در برخی موارد، تقلیل مجازات بود و فرد در زندان می‌ماند.
اسماعیلی با بیان اینکه ویژگی دیگر این عفو این است که طیف‌های گسترده‌ای از جرایم مختلف را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: البته محکومان خطرناک، زندانیانی که آزادی آن‌ها امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد و مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار و کسانی که قبلاً مورد عنایت قرار گرفتند، اما متنبه نشدند و دوباره مرتکب جرم شدند از این عفو، بهره‌مند نخواهند شد.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: امیدواریم همه مشمولان این عنایت نظام، قدردان لطف و عنایت رهبر معظم انقلاب باشند و در آینده در زندگی شأن، قوانین و مقررات را به نحو شایسته‌ای مراعات کنند.
اسماعیلی افزود: جمع قابل توجهی از کسانی که در مرخصی هستند از این عفو برخوردار می‌شوند و محکومیت آن‌ها پایان می‌یابد و نیازی به بازگشت دوباره آن‌ها به زندان نخواهد بود و در نتیجه محکومیت این افراد، تمام شده تلقی می‌شود و به زندان باز نخواهند گشت.
منبع : صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین