تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
plusresetminus
وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولیدکنندگان ملزومات بهداشتی را فراخواند :

اتحاد تولیدکنندگان برای تامین امنیت بهداشتی مردم

حزب الله:وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای اهتمام این وزارتخانه برای تامین ملزومات بهداشتی، مواد شوینده و ضد عفونی کننده در سطح کشور، تولیدکنندگان این حوزه را فراخواند و در نشستی مشترک که با حضور سخنگوی دولت انجام شد، مسائل و روند تولیدات این بخش را مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم جهت رفع موانع تولید را صادر کرد.
۰
کد مطلب : ۲۲۰۰۳۸
اتحاد تولیدکنندگان برای تامین امنیت بهداشتی مردم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رضا رحمانی در این نشست گفت: ذخایر کالایی مورد نیاز کشور در شرایط مناسبی است، هیچ مشکلی در تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز نداریم و شرایط کالایی کشور به مراتب بسیار بهتر از گذشته است.
وی افزود: طی 2 روز گذشته تقاضای برخی اقلام مرتبط با کرونا افزایش یافته است که تمهیدات لازم برای تامین آنها اندیشیده شده است و حتی هماهنگی های لازم با سایر دستگاه های ذیربط در این خصوص انجام شده است.
رحمانی اضافه کرد: دولت وظیفه تدارک و پشتیبانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا را بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده و طی جلسات فشرده و مستمر سعی شده تامین همه اقلام عمومی و اقلام مرتبط به این بیماری با جدیت پیگیری شود.
وی ادامه داد: در تامین اقلام کالاهایی مانند الکل، مواد ضدعفونی کننده و شوینده هیچ مشکلی در سطح کشور نداریم و واحدهای تولیدی ما به صورت شبانه‌روزی در این خصوص فعال شده‌اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تولید در حوزه شوینده ها شبانه روزی و سه شیفته شده است، بیش از ۷۰ واحد در این حوزه در کشور فعالند و حدود ۲۵۰ هزار تن مایع دستشویی و 55 هزار تن صابون دستشویی ظرفیت تولید داریم.
رحمانی گفت: تفاهمات لازم را با وزارت بهداشت انجام دادیم تا به طور میانگین تولید در مواد شوینده و ضدعفونی کننده، ۲ برابر شود و مردم بدانند که حتی با وجود ظرفیت بالای تولید، به تعدادی از واحدها نیز مجوز تغییر محصول داده شده است تا کمبودی نباشد.
وزیر صمت اضافه کرد: مجوز واردات اقلام مورد نیاز مرتبط با این بیماری با تعرفه صفر و با اولویت گروه یک کالایی داده شده است، تسهیل در روند ترخیص این کالاها در گمرک نیز در دستور کار است.
رحمانی تصریح کرد: مردم از حیث تامین اقلام مورد نیاز برای این بیماری نگرانی نداشته باشند، از لحاظ تامین دیگر اقلام هم ذخایر مناسب است و جای نگرانی نیست و با توجه به در پیش بودن ایام پابانی سال و ماه مبارک رمضان تمهیدات لازم برای تامین کالاهای اساسی و ضروری انجام شده است.
وی اعلام کرد: در همین شرایط خاص کشور، یکی از واحدهای تولیدی برای توزیع رایگان ماسک بهداشتی اعلام آمادگی کرده است.
رحمانی گفت: استانهای البرز و قزوین که قطب تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی هستند، به صورت ویژه مورد توجه واقع شده اند.
وی تصریح کرد: این اتفاق یک تکلیف و فرصتی برای خدمت گذاری ما مسئولین است که مردم حداقل مشکلات را لمس کنند و دغدغه آنها به کمترین حد ممکن برسد.
وزیر صمت تاکید کرد: بخشی از شرایط بازار متاثر از جو روانی در کشور است، با این حال تدابیر لازم اندیشیده شده که اگر در کالایی کمبودی بود در سریعترین زمان تامین شود.
رحمانی اضافه کرد: با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت همه بخش ها برای تنظیم بازار و حفظ روند صحیح تهیه و عرضه اقلام کالایی مورد نیاز این شرایط، تاکیدات لازم داده شده است.
وی ادامه داد: اگر انجمن ها و تولیدکنندگان با مشکلی مواجهند و یا مانعی در روند تولید دارند، موضوع را حتما اطلاع دهند تا در اولویت پیگیری و رفع مشکل قرار بگیرد.
رحمانی همچنین اعلام کرد: تولید داروی انسانی در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: امروز روح فداکاری و احساس مسئولیت در تولیدکنندگان موج میزند و برخی واحدها با وجود همه مشکلات، تولید خود را در شرایط کنونی ۲۴ ساعته کرده اند و برای تامین نیاز مردم اهتمام دارند.
وزیر صمت تاکید کرد: غیر از مسایل درمانی در حوزه مواد غذایی نیز مشکلی نداریم و کمبودی وجود ندارد و حتی مواردی نیز حاصل جو روانی بوده و نیازمند همکاری مردم است.
رحمانی افزود: تشدید برخورد با متخلفان و سودجویان در حوزه مواد شوینده، بهداشتی و ضدعفونی مورد تاکید است و در اقلامی که با تشدید تقاضا مواجه شده ایم و کمبودهای برهه ای ایجاد شد، تسریع در تامین در دستور کار است.
وی اضافه کرد: برخی مشکلات واحدهای تولیدکننده شوینده و بهداشتی در بسیاری از موارد معلول غیرتولیدی دارد.
رحمانی تصریح کرد: وزارت صمت یک‌ مجموعه جوان و خدوم است و تجربه خوب عملکرد این وزارتخانه بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین نیز حاصل این شرایط در وزارتخانه است.
وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی در حوزه وظایف و مسئولیت های اجتماعی همواره پیشگام و پیش قدم بوده اند و جای تشکر دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: از اطلاع رسانی صحیح و به موقع صدا و سیما، شبکه خبر و ایران کالا و سایر رسانه ها تقدیر و تشکر دارم.
منبع : شاتا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین