تاریخ انتشارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
plusresetminus
حزب الله:زندگی مارلون براندو بازیگر تئاتر و سینمای آمریکا که همه او را با نقش پدر خوانده می شناسند.
۰
کد مطلب : ۲۱۹۶۰۸
مارلون براندو به تماشاخانه ایرانشهر می آید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مارلون براندو بازیگر تئاتر و سینمای آمریکا و یکی از ستودنی ترین بازیگران هالیوود بوده که همه او را با نقش پدر خوانده می شناسند. 
گوشه هایی از زندگی این هنرمند در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود , وجهی که شاید کمتر درباره آن شنیده باشید، این نمایش در زمانی که مارلون براندو در حال مرگ است , روایت می شود. در این سال ها مهران رنجبر نمایشنامه هایی را نوشته و کارگردانی کرده است , او نمایشنامه « مارلون براندو» را به نگارش درآورده و آن را کارگردانی می کند.
ابتدای نمایش پدر مارلون که نقش آن را مهران رنجبر بازی می کند, به تنبیه فرزند خود مشغول است و گویی با شلاقی که در دست دارد در خواب هم دست از سر او برنمی دارد, در هر بخش که پدر به خواب مارلون می آید او آشفته می شود و نشان می دهد که در کودکی تا چه اندازه مورد ظلم پدر خود بوده است حتی در خواب هم بازیگری او را ستایش نمی کند زیرا آرزو داشت او را گاوچرانی بزرگ ببیند. فرید قبادی در این نمایش در نقش مارلون براندو ایفای نقش می کند که می توان گفت توانسته به خوبی از پس این نقش برآید. در این نمایش مرلین مونرو و ماریا اشنایدر و پدرش و یک هیولای آدم خوار به خواب مارلون می آیند و هر کدام به گونه ای کینه خود را به او می گویند و او را آزار می دهند , مارلون در خوابش باید جواب آن ها را پس بدهد. این نمایش طراحی صحنه ندارد و بازیگران در سکوی ریلی در سالن که گاهی در وسط و گاهی کنار قرار می گیرد , ایفای نقش می کنند , البته این طراحی برای صحنه و بازی سبب بهتر دیده شدن بازیگران و نمایش می شود و گویا اگر غیر از این طراحی می شد نفعی برای نمایش نداشت. درست است که طراحی لباس در اجرای نمایش ها مهم است اما بسیاری از نمایش ها به این موضوع توجه ندارند و آن را موضوعی کم اهمیت جلوه می دهند, اما باید گفت نمایش « مارلون براندو» با طراحی لباس درست و قابل درکی اجرا می شود که هر تماشاگری را متوجه نوع کاراکتر و شاید نقش های خود فرد در زندگیش می کند.
ریحانه رضی از دیگر بازیگرانی است که در این نمایش نقش ماریا اشنایدر را ایفا می کند . باید گفت این بازیگر در طول اجرا بازی خیره کننده ای دارد که نمی گذارد تماشاگری پلک بزند. یلدا عباسی نیز در نقش مرلین مونرو بهترین بازی را از خود نشان داد که مورد توجه بسیاری قرار گرفت. نمایش « مارلون براندو» با برنامه ریزی و طراحی درستی اجرا می شود و در طول اجرا تماشاگری احساس خستگی و ندامت از تماشای نمایش نمی کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین