تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
plusresetminus
حزب الله:با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا در جهان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، چند نکته مهم توصیه می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۱۹۴۳۰
چگونه در برابر ویروس کرونا از خود محافظت کنیم؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نسل تازه‌ای از ویروس کرونا یا کرونا ویروس در منطقه‌ای از چین شیوع پیدا کرده که تاکنون هزاران نفر را گرفته است. در حال حاضر درمانی برای این ویروس  وجود ندارد بنابراین بهترین راه مبتلا شدن به این ویروس، پیشگیری است.
از ماسک استفاده کنیم
هنوز ثابت نشده که پوشیدن ماسک به صورت موثر از آلوده شدن به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. اما استفاده از ماسک ها‌ می‌تواند از رسیدن برخی میکروب‌ها به دهان جلوگیری کنند. نکته مهم برای ماسک ها این است  که هنگام استفاده از آنها به دهان و بینی خود دست نمی زنیم. اگر شما مریض باشید، ماسک‌ها می توانند از سرایت بیماری شما به دیگران جلوگیری کنند، هنگام بیماری در خانه بمانید.
دست‌ها را مرتب بشوییم
در صدر فهرست سازمان جهانی بهداشت آمده است که دست‌ها را باید به صورت مرتب بشوییم. این سازمان توصیه کرده که دست‌های خود را با مواد حاوی الکل یا مواد ضد عفونی‌کننده شستشو کنیم.
شستن با آب و صابون نیز کافی خواهد بود
یکی از راه‌های ساده روزمره این است که دست‌های خود را با آب و صابون بشوییم. باید اطمینان حاصل کنیم که دست‌ها به صورت کامل و تمیز شسته شوند.
احتیاط در هنگام سرفه و عطسه
پزشکان توصیه کرده اند که در هنگام سرفه یا عطسه زدن، دهان و بینی خود را با آرنج دست یا دستمال کاغذی بپوشانیم، دستمال مصرف شده را فوری پس از استفاده در کیسه نایلون قرار داده و پس از گره زدن در سطل زباله بیاندازید.
بیشتر بخوانید:  از کرونا نترسید، مقاومت بدنتان را بالا ببرید
از افراد مریض دوری کنید!
 از تماس با افراد مریض و بیمار جلوگیری شود که البته این کار برای همه مقدور نخواهد بود. بنابراین اگر از افراد مریض پرستاری می‌کنید، به اندازه کافی فاصله خود را حفظ کنید. هنگام احوال پرسی با دیگران از دست دادن، درآغوش گرفتن و بوسیدن ودداری کنید و از تماس با افرادی که علائمی شبیه آنفلوانزا دارند؛ خودداری کنید.
تب دارید؟ دکتر بروید!
اگر تب دارید، سرفه می‌کنید و در تنفس مشکل دارید، فوراَ به پزشک مراجعه کنید. در چنین حالتی از رفتن به محلات عمومی و تماس با دیگران خودداری کنید تا آن‌ها را مریض نکنید. در چنین صورتی به پزشک توضیح بدهید که قبلاَ در کجاها بودید و مسافرت کرده اید.
از تماس مستقیم با حیوانات دوری کنید!
در مناطقی که ویروس کرونا شیوع یافته است، از تماس مستقیم و حفاظت‌نشده با حیوانات خودداری کنید. به همین گونه به مکان‌هایی که حیوانات نگهداری می‌شود نیز نزدیک نشده و تماس پیدا نکنید.
گوشت نیم‌پخته نخورید!
گوشت را خوب بپزید و بعداَ مصرف کنید. از مصرف تولیدات حیوانی خام یا نیم‌پخته خودداری شود. در نگهداری گوشت خام و دیگر تولیدات حیوانی دقت شود تا با دیگر مواد غذایی در تماس نباشند. این کار از انتقال احتمالی ویروس از این مواد خام حیوانی جلوگیری می‌کند.  سعی کنید دستکش یکبار مصرف داشته باشید، ظروف و وسایل شخصی تان را تمیز و استریل کنید. دست های آلوده را به چشم و بینی و دهان خودتان نزنید.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین