تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
plusresetminus
حزب الله: دادگاه بحرین یک شهروند این کشور را به اتهام آتش زدن پرچم رژیم اسرائیل به ۳ سال زندان محکوم و درخواست تجدیدنظر در حکم وی را نیز رد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۱۹۳۷۲
3 سال زندان بخاطر آتش زدن پرچم اسرائیل در بحرین
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این شهروند بحرینی در تظاهراتی در حمایت از ملت فلسطین در ماه مه گذشته (اردیبهشت) پرچم رژیم اسرائیل را به آتش کشیده و به همراه ۱۰ نفر از دوستانش در روستای محل سکونت خود علیه این رژیم شعار سر داده بود.

رسانه های اسرائیلی هم به این موضوع پرداختند. روزنامه «تایمز اسرائیل» در این باره نوشت که حکم دادگاه بحرین باعث خشم بسیاری از بحرینی ها شده و کاربران شبکه های اجتماعی در این کشور این حکم دادگاه را در جهت تلاش حکومت بحرین برای نزدیک تر شدن به اسرائیل و عادی سازی روابط با این رژیم می دانند.

این روزنامه به ذکر نمونه ای از گسترش روابط بحرین و اسرائیل هم اشاره کرد و نوشت: دسامبر گذشته (آذر) خاخام قدس اشغالی به بحرین سفر و با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین هم دیدار کرد.

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین نیز در تیرماه ۹۸ هم در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به ادامه تلاش های کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: منامه خواستار صلح با اسرائیل است.

وزیر خارجه بحرین همچنین در نشست اضطراری اتحادیه عرب با موضوع اعلام معامله قرن هم در موضع گیری متفاوت با اکثر وزیران خارجه اتحادیه عرب اعلام کرد که کشورش با خوشبینی به معامله قرن نگاه می کند و خواهان بررسی وجوه مثبت آن است.

بحرین در چارچوب عادی سازی روابط خود با اسرائیل تیر ماه گذشته نیز میزبانی نشستی اقتصادی با ابتکار دولت آمریکا با موضوع فلسطین بود.

این نشست که از آن به عنوان فاز اقتصادی معامله قرن یاد می شود با مخالفت بسیاری از کشورهای منطقه از جمله گروه های فلسطینی مواجه شد.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین