تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
plusresetminus
حزب الله:رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه صنف طلا و جواهر از نوسان شدید قیمت طلا و سکه آسیب شدیدی می‌بیند، گفت: در شرایط‌ حاضر پیش‌بینی‌ کردن بازار سخت است، چراکه نمی‌دانیم قیمت ارز به چه سمت و سویی می رود یا اینکه اونس جهانی به چه نحوی معامله خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۲۱۹۳۲۸
بازار طلا ایران در آخرین ماه امسال به چه سمتی می رود؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،هوشنگ شیشه بران  با تحلیل بازار طلای جهانی، اظهار کرد: امروز در بازار جهانی، طلا پس از آنکه شرکت اپل نسبت به کاهش درآمد خود به دلیل شیوع ویروس کرونا هشدار داد و ابعاد جدیدی از تبعات اقتصادی این ویروس را برملا کرد، افزایش یافت.
وی با بیان اینکه قیمت فلز زرد تحت تاثیر رشد تقاضا برای سرمایه گذاری امن به بالاترین رقم ۲ هفته گذشته رسید، گفت: اپل یکی از بزرگترین شرکت های غربی است که هدف این ویروس مرگبار قرار می گیرد. امروز به دلیل اختلال در چین از ناحیه ویروس کرونا و کاهش تقاضا در بازار این کشور شرکت اپل اعلام کرده که سوددهی اش در سه ماهه نخست سال کاهش خواهد یافت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: در این شرایط جو حاکم بر بازار خودداری از ریسک پذیری است و طلا بار دیگر جایگاه خود را به عنوان مکان امن سرمایه گذاری در شرایط وقوع بحران های سیاسی و مالی پیدا کرده است، همچنین قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۵۸۹ دلار رسید.
وی با اشاره به اینکه روند رشد ضعیف اقتصادی کشورهای اروپایی کماکان ادامه دارد، افزود: آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی با کاهش شدید رشد مواجه شده و در فرانسه نیز اعتراضات به لایحه جنجالی اصلاح بازنشستگی ادامه دارد.
شیشه بران ادامه داد: به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ژانویه امسال و نزدیک شدن به موعد مذاکرات در خصوص تعیین چگونگی روابط آینده، به نظر می رسد باید منتظر یک دوره پر تنش باشیم.
وی گفت: اگرچه برای سومین روز متوالی روند شیوع ویروس کرونا در چین کاهشی بود، اما تلفات ناشی از این ویروس کماکان ادامه دارد و اکنون شمار قربانیان به بیش از ۱۸۶۸ نفر و شمار مبتلایان از ۶۸هزار نفر عبور کرده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه بازارهای منطقه آسیا و اقیانوسیه امروز را با کاهش شاخص ها آغاز کرده اند، اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران زیاد نگران تبعات اقتصادی ویروس کرونا و همچنین احساس حاکم بر بازار و تقاضای مصرف کنندگان هستند.
وی همچنین با اشاره به اینکه شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، گفت: در معاملات امروز با صعود ۰.۰۵ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۰۵۸ واحد بسته شد، همچنین نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۱۹۸ دلار اعلام شد.
شیشه بران با بیان اینکه بازارهای سهام اروپا و آمریکا امروز رشد کردند، اظهار کرد: بازگشت به روند صعودی، به دلیل سیاست‌های پولی و مالی چین برای مقابله با آسیب‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بود و پیش بینی می شود با بهبود وضعیت بورس آمریکا و اروپا، اوضاع تجارت بهتر شود.
وی با بیان اینکه در بازار طلای سیاه به دنبال ادامه نگرانی ها از تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در چین و تاثیر آن بر تقاضای نفت که موجب افت شاخص ها در بازارهای مالی شده است، افزود: قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود، همچنین قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۰ سنت معادل یک درصد کاهش به ۵۷ دلار و ۷ سنت رسید.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه در بازار ایران امروز قیمت دلار در صرافی ملی ۲۵۰ تومان و یورو ۲۰۰ تومان گران شد، گفت: به این ترتیب دلار با عبور از مرز ۱۴هزار تومان به ۱۴۲۰۰برای فروش و ۱۴۱۰۰تومان برای خرید رسید، همچنین یورو با نرخ ۱۵۴۰۰ فروخته می‌شود و قیمت خرید آن از مشتری ۱۵۳۰۰تومان است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین عاملی که در روزهای اخیر فضای بازارها را هیجانی‌تر کرده، نگرانی معامله‌گران پیرامون تصمیم احتمالی FATF است، گفت: معامله گران این گمانه‌زنی را مطرح می‌کنند که ممکن است این نهاد مالی، ایران را به لیست سیاه بازگرداند. در هر صورت می توان رشد نرخ حواله درهم را متغیر اثرگذار در بالا رفتن قیمت دلار و به تبع آن افزایش قیمت سکه دانست.
شیشه بران با اشاره به اینکه امروز رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که اجازه ادامه تلاطم در بازار ارز را نمی‌دهیم و تصمیم اجلاس FATF  تاثیری در روابط و معاملات ما نخواهد داشت و این نوسانات ادامه‌دار نخواهد بود، اظهار کرد: برخی به خاطر اجلاس آتی FATF  تلاش می‌کنند التهابی در بازار ارز ایجاد کنند، اما همانطور که گفتم تصمیم اجلاس FATF  تاثیر معناداری در بازار ارز نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی نظارت کامل و کافی در بازار ارز دارد، افزود: رئیس کل بانک مرکزی، به افرادی که قصد ورود به بازار ارز را دارند توصیه کرد که ریسک دارایی‌های خود را نیز در نظر بگیرند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه این روزها قیمت‌ها در بازار سکه و طلا و ارز سیر صعودی به خود گرفته است، گفت: قیمت سکه مرز ۵ میلیون تومان را رد کرده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده و دلار هم به کانال ۱۴ هزار تومان وارد شده است.
وی ابراز امیدواری کرد؛ بانک مرکزی بتواند بازار ارز را مدیریت می کند، چراکه اگر دلار با نوسان قیمت روبرو شود، روند آن بر بازار سکه و طلا هم تاثیر گذار است و سیر صعودی به خود می گیرد، امری که اکنون در بازار نظاره گر آن هستیم.
شیشه بران با اشاره به اینکه صنف طلا و جواهر از نوسان شدید قیمت طلا و سکه آسیب شدیدی می‌بیند، تاکید کرد: در چنین حالتی خرید و فروش به پایین‌ترین حد خود می‌رسد و با توجه به اینکه مردم نمی‌دانند قیمت‌ها به چه سمت و سویی می‌رود، بنابراین همه صبر می‌کنند تا شرایط متعادل شود تا بعد از آن اقدام به خرید و یا فروش کنند.
وی گفت: در شرایطی که قیمت طلا و سکه با افزایش روبه رو شود تقاضا با کاهش مواجه می شود و امیدواریم در آستانه عید نوروز با مدیریت بانک مرکزی قیمت ها به ثبات برسد تا تقاضا برای خرید با افزایش روبه رو شود و مردم بدون نگرانی به خرید و دادو ستد بپردازند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اظهار کرد: در شرایط‌ حاضر پیش‌بینی‌ کردن بازار سخت است، چرا که نمی‌دانیم قیمت ارز به چه سمت و سویی حرکت می‌کند، یا اینکه اونس جهانی به چه نحوی معامله خواهد شد، بنابراین در حال حاضر نمی‌توان قیمت‌ها را پیش‌بینی کرد.
وی با بیان اینکه بازار سکه و طلای داخلی تحت تاثیر دو مولفه نرخ ارز در داخل و اونس جهانی است، گفت: درحال حاضر هر دو مولفه صعودی هستند، به طور طبیعی در چنین شرایطی قیمت طلا و سکه در بازار داخل با رشد همراه خواهند شد، از سویی در برخی مواقع شاهد هستیم یک متغیر صعودی و دیگری نزولی است، در چنین شرایطی بسته به اینکه کدامشان تاثیرگذارتر است، قیمت‌ها بر آن اساس تعیین می‌شود.
وی با اشاره به آخرین قیمت طلا لحظه تنظیم این خبر، اظهار کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان، سکه طرح قدیم ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، سکه امامی ۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۶۰ تومان و سکه گرمی ۹۵۰ هزار تومان است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین