کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظریف: پایان حضور آمریکا در منطقه شروع شده است

twitter

مشرق , 27 بهمن 1398 ساعت 10:04

حزب الله:
وزیر امور خارجه کشورمان با باز نشر گفت‌وگوی تلویزیونی خود با یک شبکه خبری تاکید کرد: «پایان حضور آمریکا در منطقه پیش از این شروع شده است.»


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی توییتی لینک مصاحبه خود با شبکه خبری «ان بی سی» آمریکا را به اشتراک گذاشت.
وی در این توییت به زبان انگلیسی آورده است:  مشاوره‌های غلط به دونالد ترامپ باعث شده تا او تصمیم‌های غلط بگیرد؛ بنابراین همین حالا، پایان ایالات متحده در منطقه آغاز شده است.

گفت‌گوی ظریف با شبکه ان بی سی شب گذشته (جمعه) پخش شد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این مصاحبه دولت آمریکا  را به‌دلیل ایجاد بحران مقصر دانست و گفت که بازگشت به رویه سابق به‌عهده ترامپ است.
وزیر خارجه ایران در مورد خطر جنگ ناخواسته گفت: ایالات متحده در زمان و مکان اشتباه ضربه زد و ما نمی‌توانیم عواقب را کنترل کنیم. این کشور هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد. من فکر می‌کنم افرادی که این کار را آغاز کرده‌اند، باید به عقب برگردند.
 وزیر خارجه ایران گفت که پیش از شهادت سردار سلیمانی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده در فرودگاه بغداد، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در تلاش بود تا تنش‌ها را خنثی کند و شبه‌نظامیان در عراق را ترغیب به اقدام نظامی نکند.
وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: سلیمانی در تلاش بود تا مردم را از مشارکت در عملیات نظامی علیه دیگر افراد منصرف کند و این کار او بود، این همان کاری بود که او سعی داشت انجام دهد تا شرایط را مهار کند.
وی از تصمیم ایران مبنی بر عدم تحویل جعبه سیاه هواپیماهای ساخت بوئینگ دفاع کرد. ظریف این حادثه را یک فاجعه خواند و خاطرنشان کرد: بیشتر 176 کشته‌شده مسافر این هواپیما دارای گذرنامه و اقوام ایرانی بودند.


کد مطلب: 219074

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/219074/ظریف-پایان-حضور-آمریکا-منطقه-شروع-شده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com