تاریخ انتشارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
plusresetminus
حزب الله:به گفته مقامات آمریکایی، ایالات متحده و گروه طالبان بر سر کاهش خشونت به مدت یک هفته به توافق رسیدند و این می‌تواند به خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان منجر شود.
۰
کد مطلب : ۲۱۸۹۹۶
جزئیات توافق یک هفته ای آمریکا و طالبان برای آتش بس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یک مقام آمریکایی در حاشیه کنفرانس امنیتی در مونیخ به خبرنگاران گفت که این توافق برای کاهش هفت روزه خشونت می‌تواند «خیلی زود» اجرایی شود.
وی تاکید کرد به رغم حصول این توافق، اما توافق کاهش خشونت هنوز اجرایی نشده است.
موضوع توافق بر سر کاهش یک هفته‌ای تنش پس از دیدار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح شد.
زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات با طالبان و ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و بین المللی در افغانستان نیز در این نشست حضور داشتند.
این مقام آمریکایی می‌گوید که گروه طالبان متعهد شده که از حملات کنار جاده و بمب گذاری‌های انتحاری و همچنین حملات موشکی خودداری کند.
این مقام همچنین تاکید کرد که این یک توافق «بسیار خاص» بوده و کل کشور از جمله نیروهای افغان را شامل خواهد شد.
این مقام تصریح کرد: ایالات متحده نظارت بر آتش بس و تعیین هرگونه تخلف از این آتش بس را به عهده خواهد داشت.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم روز گذشته گفته بود که فکر می‌کند «شانس خوبی» برای دستیابی به یک توافق با گروه طالبان تا پایان ماه فوریه وجود دارد.
یک منبع مطلع هم روز گذشته به رویترز گفته بود، آمریکا و طالبان احتمالاً تا پایان ماه فوریه توافق را امضا خواهند کرد.
رویترز می‌گوید دستیابی به توافقی بین آمریکا و طالبان در مذاکرات در قطر می‌تواند زمینه ساز خروج در حدود ۱۳ هزار نیروی آمریکایی از افغانستان شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین