تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
plusresetminus
حزب الله:بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور در پی افزایش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران احتمال وقوع بهمن در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۱۸۹۴۶
اخطار هواشناسی درباره احتمال وقوع بهمن در استان‌های شمالی کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور امروز (۲۴ بهمن ماه) آب شدن برف، جاری شدن روان‌آب و سیلاب در مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال وقوع بهمن در دامنه کوهستان‌ها و نواحی کوهپایه‌ای در مناطق مستعد در دامنه‌های البرز واقع در گیلان، غرب مازندران و شرق اردبیل تا ظهر فردا (۲۵ بهمن ماه) پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط نسبت به احتیاط هنگام تردد در جاده‌ها و نواحی کوهستانی این استان‌ها و خودداری از توقف در این جاده‌ها توصیه می‌شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: با ورود سامانه بارشی طی امروز (۲۴ بهمن ماه) بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و فردا (۲۵ بهمن‌ماه) بارش باران در استان‌های گلستان و شرق مازندران، بارش برف در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی تا اواخر وقت فردا (۲۵ بهمن ماه) پیش‌بینی می‌شود.
در این شرایط توصیه می‌شود احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری، رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی مورد توجه قرار گیرد و اقدامات به‌موقع در خصوص برف‌روبی در جاده‌های مواصلاتی صورت گیرد.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور وزش باد شدید در استان‌های قزوین، البرز و تهران و به همراه گرد و خاک در استان‌های قم، سمنان، شمال اصفهان، شمال شرق مرکزی، نیمه شرقی یزد و برخی مناطق خراسان رضوی برای فردا (۲۵ بهمن ماه) همچنین وزش باد شدید با احتمال آسیب رساندن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت به همراه خیزش گرد و خاک در استان‌های سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی کرمان برای روز شنبه (۲۶ بهمن ماه) پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی توصیه می‌شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین