کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون رئیس جمهور:

اکنون زمان مذاکره نیست/ درآمد عمومی کشور ۱۷ درصد افزایش یافت

مهر , 21 بهمن 1398 ساعت 14:41

حزب الله:معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در ۱۰ ماه امسال، درآمدهای عمومی کشور ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدباقر نوبخت پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان اظهار کرد: دومین سال یک تهدید بی سابقه تاریخ معاصر کشور را پشت سرمی گذاریم.
وی با بیان اینکه با این روند در تحریم‌ها دارو و غذا هم در زمره تحریم قرار گرفته است، گفت: آنچه از صادرات نفت تامین می‌شود با درایت مسئولان است.
نوبخت یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشت و گفت: ایشان در بسیاری از مسائل از جمله مسائل استراتژیک منطقه موثر بود و آنچه که در تشییع پیکر ایشان روی داد، گوشه‌ای اظهار ارادت مردم بود.
وی با بیان اینکه درآمدهای نفتی به دلیل محدودیت صادرات، کاهش یافته است، ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال، درآمدهای عمومی کشور ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
نوبخت بیان کرد: در دسته بندی هزینه جاری و عمرانی، سیاست ما این است که از این بودجه اندک نهایت استفاده کنیم و در ۱۰ ماهه امسال پرداخت حقوق دستمزد ۳۴ درصد بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت صندوق بازنشستگی ۳۲ درصد بیشتر شده، گفت: حقوق و مزایای بازنشستگان را پرداخت کردیم و ۴۰۰ میلیارد تومان از دانشگاه علوم پزشکی باقی مانده بود که برای آن کارسازی شد.
نوبخت با اشاره به اینکه پرداخت‌ها ۱۰ روز به ۱۰ روز در زمینه معیشتی و یارانه‌ها و حقوق‌ها را انجام می‌دهیم، تأکید کرد: تلاش نداریم که فشار و بار را به مردم منتقل کنیم
وی با بیان اینکه از این گردنه سخت به سلامت عبور خواهیم کرد، اظهار کرد: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به گلستان پرداخت کردیم و سایر پرداختی‌ها هم به مرور انجام خواهد شد.

نوبخت گفت: ۳ هزار واحد مسکونی به افراد کم درآمد هدیه می‌شود و ۱۱ کیلومتر کنارگذر گرگان هم انجام خواهد شد.
وی از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب خبر داد و اضافه کرد: دشمن باید بداند که ما فشارها را تدبیر می‌کنیم و کار خود را پیش خواهیم برد.
نوبخت بیان کرد: در طول تاریخ حوادثی پیش آمده و ملت‌هایی سربلند بودند که توانستند مقاومت کند.
وی با تأکید بر اینکه اکنون وقت مذاکره نیست و زمان ایستادگی است، درآمد عمومی افزود: با تدبیر مشکلات حل می‌شود و قبل از پایان سال دو طرح بزرگ عمرانی در کشور (بزرگراه تهران- شمال) که ۶۲ کیلومتر راه کوتاه‌تر می‌کند و مسیر بزرگراه همت به سمت کرج افتتاح خواهد شد.
نوبخت گفت: راه‌آهن اینچه برون و گرمسار جزو طرح‌های مصوب است و با روس‌ها تفاهمنامه داریم و ۵ میلیارد دلار مصوب شده و ۱۵ درصد اولیه هم تامین اعتبار شده است.


کد مطلب: 218726

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/218726/اکنون-زمان-مذاکره-نیست-درآمد-عمومی-کشور-۱۷-درصد-افزایش-یافت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com