تاریخ انتشاردوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
plusresetminus
حزب الله:مقامات افغانستان اعلام کردند که حدود ۱۰۰ جسد در منطقه سقوط هواپیما کشف شده است.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۶۳۷
مقامات افغانستان: حدود ۱۰۰ جسد در منطقه سقوط هواپیما پیدا شده است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نقل از شبکه "ان‌بی‌سی" عارف نوری، سخنگوی ولایت غزنی ضمن اعلام این خبر در خصوص حادثه اخیر سقوط هواپیما در افغانستان گفت: به نظر می‌رسد که هواپیمای سانحه دیده در حال پرواز بین شهر جنوبی قندهار و کابل در حدود ۳۲۰ کیلومتری شمال بوده و ولایت غزنی در میان این دو موقعیت قرار دارد.
نوری هم‌چنین اظهار داشته که این هواپیما متعلق به هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی افغانستانی نیست اما هنوز نمی‌تواند تأیید کند که به کدام هواپیمایی تعلق دارد.
طبق گفته‌های نوری، نیروهای اضطراری و امدادگران به محل سقوط اعزام شده‌اند اما با توجه به محل سقوط این هواپیما که در منطقه‌ای دورافتاده و تحت کنترل طالبان بوده و شرایط سخت آب‌وهوایی زمستانی، دسترسی به محل سانحه دشوار است. 
در حالی که خبرهای اولیه حاکی از مسافری بودن این هواپیما بوده، برخی فرضیه باری بودن این هواپیما را نیز مطرح کرده‌اند.
بنا بر گزارش سی‌بی‌اس نیوز، سرور دانش، معاون دوم رئیس‌جمهوری افغانستان در ابتدا این سانحه را تایید کرده بود اما در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده‌ است.
این درحالیست که اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای گفته بود که براساس بررسی این نهاد، هیچ موردی از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری غیرنظامی تایید نمی‌شود. در اعلامیه این اداره آمده بود: بر اساس اطلاعات برج کنترل و ریاست تنظیم ترافیک هوایی کشور هیچ موردی از سانحه هوایی غیرنظامی تایید نشده است.
مقام‌های امنیتی در ولایت غزنی در جنوب افغانستان پیش از این گفته بودند که یک هواپیمای مسافربری در این ولایت سقوط کرده و تاکنون تلفات و خسارت ناشی از آن مشخص نشده است.
خبرگزاری‌های داخلی و خارجی در دقایق اول انتشار این خبر، آن را گزارش کردند.
از سوی دیگر احمد خالد وردک، فرمانده پلیس غزنی گفت که این هواپیما در روستای "سدو" ولسوالی "ده یک" ولایت غزنی سقوط کرده است.
اداره هوانوردی اضافه کرده است که گزارشی از این که پروازی عبوری از افغانستان دچار سانحه هوایی شده باشد نیز به این اداره مخابره نشده است.
این اداره اضافه کرده است که موضوع سانحه هوایی در غزنی را پیگیری می‌کند.
رسانه‌ها در ابتدا گزارش کردند که این هواپیما مربوط به شرکت آریانا است، با این حال شرکت هواپیمایی آریانا با انتشار پستی در فیسبوک، وقوع هر گونه سانحه برای هواپیماهای متعلق به این شرکت دولتی را رد می‌کند.
به گزارش بی‌بی‌سی، میرویس میرزکوال، معاون و سرپرست شرکت آریانا گفت که هیچ یک از هواپیماهایی که متعلق به این شرکت باشد سقوط نکرده است. به گفته او این شرکت یک پرواز از هرات به کابل داشته که به زمین نشسته و پرواز دیگر این شرکت به دهلی بوده که بر اساس اطلاع فرودگاه به زودی در دهلی نشست خواهد کرد.

فرمانده پلیس غزنی پیش‌تر گفته بود که شمار تلفات مشخص نیست ولی هواپیما آتش گرفته و منطقه زیر کنترل طالبان است.
طبق گزارش‌های اولیه این هواپیمای مسافربری بوئینگ که بیش از ۸۰ سرنشین داشت در منطقه‌ای که توسط طالبان کنترل می‌شود، دچار حریق شده و سقوط کرده است. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی این هواپیمای دولتی که در ساعت ۱:۱۵ بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به وقت محلی در منطقه‌ای واقع در جنوب شرقی کابل سقوط کرد.
عارف نوری، سخنگوی ولایت "غزنی" به رسانه‌های محلی گفته بود که یک تیم در حال عزیمت به محل سانحه برای بررسی‌های لازم است.
بنابر گزارش روزنامه الکترونیکی میرور، بلال سروری روزنامه‌نگار افغانستانی نیز در صفحه توییتر خود نوشته بود که این هواپیما حدود ۹ مایلی (۱۵ کیلومتری) از مرکز ولسوالی "ده‌یاک"، منطقه‌ای تحت کنترل طالبان سقوط کرده است. او هم‌چنین نوشته که پس از این سانحه صدایی مهیبی به گوش رسیده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین