تاریخ انتشاردوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
plusresetminus
حزب الله: شب گذشته شوک بزرگی به دنیای ورزش وارد شد و "کوبی برایانت"(Kobe Bryant) اسطوره سابق بسکتبال NBA به همراه دخترش در یک سانحه هوایی جان خود را از دست دادند.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۵۸۲
واکنش مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری به درگذشت "کوبی برایانت"
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، "کوبی برایانت" ستاره سابق تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز به همراه دخترش در حال سفر با هلی‌کوپتر بودند که با حادثه روبرو شد و هر دو جان خود را از دست دادند. دلیل این حادثه در دست بررسی است. تمام سرنشینان این هلی‌کوپتر شخصی درگذشتند.
مدیران شرکت‌های مهم فناوری از جمله اپل و مایکروسافت و دیگر افراد سرشناس حوزه فناوری مرگ این اسطوره بسکتبال ۴۱ ساله را تسلیت گفتند.
تیم کوک مدیر عامل اپل در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:
از خبر درگذشت برایانت بسیار غم انگیز و دلشکسته شدم. من همیشه انسانیت و روحیه ورزشکاری‌اش را تحسین می‌کردم. او فردی با اصالت بود. برای خانواده، دوستان و هواداران او دعا و آرزوی آرامش می‌کنم. روحش قرین رحمت و آرامش.
استیو آنتونی بالمر(Steve Ballmer) که از ژانویه ۲۰۰۰ تا فوریه ۲۰۱۴ مدیرعامل شرکت مایکروسافت بود و اکنون نیز مالک تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز است نیز به خبر درگذشت کوبی برایانت واکنش نشان داد و در حساب کاربری خود در تویئتر نوشت:
تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز نیز به نوبه خود درگذشت این اسطوره پرتلاش و با اراده ورزش که الهام بخش بسیاری از هم تیمی‌ها و بازیکنان بود را تسلیت می‌گوید. او اثری ماندگار در جهان از خود برجای گذاشت. برای خانواده، دوستان و هواداران او دعا و آرزوی آرامش می‌کنم. قطعا دلتنگ او خواهیم شد.
"کریس ساکا"(Chris Sacca) سرمایه‌گذار اوبر، توئیتر، کیک استارتر و اینستاگرام  نیز در حساب کاربری خود به خبر درگذشت کوبی برایانت واکنش نشان داد و نوشت:
کوبی، مطمئناً من هیچ شخص دیگری را که همانند تو با اخلاق و خوب باشد نخواهم دید. روحت قرین آرامش مامبا اسطوره(مامبا لقب کوبی برایانت بود)
مارک اندریسِن(Marc Andreessen) کارآفرین، سرمایه‌گذار، مهندس نرم‌افزار و میلیونر آمریکایی و موسس شرکت نت‌اسکیپ نیز در حساب کاربری خود در تویئتر نوشت:
خدای من، نمی‌توانم این خبر غم انگیز را باور کنم. اکنون باید یک جا بنشینم و به خودم بگویم شکست خوردم. کوبی برایانت افسانه بسکتبال روحت قرین آرامش
"مارک کیوبن" کارآفرین و سرمایه‌دار آمریکایی و صاحب تیم دالاس ماوریکس، شرکت HDNet و چند شرکت دیگر نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:
روحت قرین آرامش مامبا، خاطراتت همیشه با ما خواهد ماند.
جسیکا آلبا بازیگر آمریکایی و صاحب شرکت استارتاپی "The Honest" نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:
خدای من. نمی‌توانم باور کنم. خبر بسیار جانکاه و غم انگیزی بود.
برایانت در طول دوران فعالیت خود در تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز به چهارمین ستاره پر امتیاز لیگ قهرمانی آمریکا(NBA) تبدیل شد و پنج دوره عنوان قهرمانی آن را به دست آورد.
در سال ۲۰۱۴ برایانت ۱۰ درصد از سهام شرکت "بادی آرمور" که نوشیدنی‌های ورزشی را تولید می‌کند را خریداری کرد که حالا طبق برآوردها بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.
کوبی برایانت پس از بازنشستگی از لیگ قهرمانی بسکتبال آمریکا در سال ۲۰۱۶ با همکاری "جف استیبل" یک شرکت سرمایه‌گذاری تاسیس کرد و ۱۰۰ میلیون دلار برای آن سرمایه گذاری کرد و هدف آنها از این کار حمایت از استارتاپ‌ها بود.
او یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ ان‌بی‌ای به‌شمار می‌آید و همواره یکی از ارکان مهم تیم ستارگان آل استار بوده‌ است. او به همراه شکیل اونیل، با تیم لیکرز به ۳ قهرمانی، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ دست یافت. بعد از جدا شدن شکیل اونیل از تیم لیکرز(فصل ۰۴–۲۰۰۳)، کوبی پایهٔ اصلی تیم لیکرز به حساب می‌آمد و موفق شد که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تیم لیکرز را به مقام قهرمانی برساند. کوبی در سال ۲۰۰۶، در مقابل تیم تورنتو رپتورز، با ۸۱ امتیاز، بعد از ویلت چمبرلین، بیشترین امتیاز در یک بازی را به دست آورد که رکورد تازه‌ای در تاریخ ان بی ای به حساب می‌آید.
کوبی برایانت در فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۷ به عنوان بهترین بازیکن ان‌بی‌ای انتخاب شد و جایزه باارزش‌ترین بازیکن ان‌بی‌ای را از آن خود کرد و در همان سال، تیم لس آنجلس را به فینال این رقابت‌ها رساند و همچنین با تیم بسکتبال ایالات متحده آمریکا، قهرمان المپیک شد.
کوبی برایانت در روز یکشنبه در سانحه سقوط بالگرد خصوصی مدل "سیکورسکی اس ۷۶ بی" (Sikorsky S-۷۶B) در نزدیکی کالاباساس، کالیفرنیا در سن ۴۱ سالگی جان خود را از دست داد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین