تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
plusresetminus
نماینده ائتلاف «الفتح» عراق تظاهرات میلیونی فردا علیه حضور آمریکا در کشورش را همه‌پرسی برای پایان دادن به اشغالگری توصیف کرد و از شکست طرح‌های واشنگتن برای تحمیل حضورش در عراق خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۳۵۱
نماینده عراقی: تظاهرات میلیونی فردا، همه‌پرسی پایان اشغالگری آمریکاست
 «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف الفتح عراق، تظاهرات میلیونی فردا (جمعه - ۴ بهمن) را یک همه‌پرسی درباره رد حضور آمریکا در خاک عراق دانست و گفت که واشنگتن در تحمیل حضورش در عراق، شکست خواهد خورد همان‌گونه که در تلاش برای جلوگیری از تصویب طرح اخراج نظامیانش از عراق در پارلمان شکست خورد.
وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: اراده عراقی‌ها در هم شکسته نخواهد شد و تظاهرات میلیونی یک همه‌پرسی مردمی درباره حضور آمریکا در عراق است. قدرت توده مردم عراق که در تظاهرات فردا شرکت خواهند کرد، بیانگر موضع و اراده ملت در قبال حضور خارجی‌ها در خاک کشورشان خواهد بود. اگر اوضاع کلی فراهم باشد، هر استان عراقی شاهد تظاهرات میلیونی در رد حضور آمریکایی‌ها خواهد بود.
این نماینده عراقی تصریح کرد: آمریکا همان‌گونه که در ممانعت از تصویب طر ح اخراج نیروهایش از خاک عراق در پارلمان شکست خورد در طرح‌های خود برای باقی ماندن در عراق شکست خواهد خورد.
وی گفت که هر کس در عراق، دغدغه وطن دارد باید در این تظاهرات شرکت کند تا اشغالگران و قاتلان را که مایه آزار ملت عراقند، از این وطن بیرون کند.
پارلمان عراق پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس الحشد الشعبی و شماری از همرزمانشان، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد و دولت عراق نیز در تماس‌های مستمر با مقامات آمریکایی، بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد.
«مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق نیز ۱۴ ژانویه، مردم کشورش را به برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی فراخواند که با استقبال گروه‌های سیاسی و مردمی مختلفی همراه شد. وی با بیان اینکه آمریکا، آسمان عراق و حاکمیت آن را نقض کرده‌، خطاب به مردم عراق گفت: «عراق شما را به فریاد می‌خواند، سستی و کوتاهی نکنید و به فریادش برسید».
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین