تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
plusresetminus
حزب الله: دومین روز از استیضاح ترامپ در سنای آمریکا در حالی سپری شد که جمهوریخواهان و دموکرات‌ها با حضور شاهدانِ طرف مقابل مخالفت کردند.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۳۴۷
درخواست‌ها برای شهادت دادن جان بولتون و پسر بایدن رد شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در دومین روز از روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجلس سنا، اتهامات وی طرح و تبیین شد.
در این جلسه، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان که ریاست هیئت دادستانی دموکرات‌ها را در پرونده موسوم به «اوکراین گیت» بر عهده دارد، ترامپ را به سوء استفاده از قدرت و همچنین کارشکنی در کار کنگره متهم کرد.
وی همچنین رئیس جمهوری آمریکا را متهم کرد که تلاش دارد در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب کند.
این در حالی است که فرآیند حقوقی استیضاح ترامپ از دیروز سه‌شنبه در مجلس سنا آغاز شده است. بر این اساس، سناتورهای آمریکایی قواعد مربوط به فرآیند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را به تصویب رساندند.
اما در دومین روز از برنامه استیضاح ترامپ در مجلس سنا، دموکرات‌ها خواهان حضور جان بولتون به عنوان شاهد شدند، امری که از سوی اکثریت جمهوری‌خواه رد شد.
در مقابل، جمهوریخواهان نیز موضوع دعوت از «هانتر» پسر جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ را به عنوان یکی دیگر از شاهدین مطرح کردند که با مخالفت دموکرات‌ها رو به رو شد.
هانتر بایدن کسی است که فعالیت‌های او در شرکت‌های گازی در اوکراین مناقشه برانگیز شده است و ترامپ در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خواسته بود شواهدی مبنی بر فساد مالی و اقتصادی او در این پروژه‌ها برای کاخ سفید پیدا کند. پسر جو بایدن در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، عضو هیئت مدیره یک شرکت گازی در اوکراین بود.
ترامپ هرچند خود در این جلسات حضور نداشت، اما چه از طریق توییت‌های که خود به اشتراک می‌گذاشت و چه آن‌ها را بازنشر می‌کرد به صورت فعالی به صورت مجازی بر این روند تاثیر می‌گذاشت.
جلسات استیضاح دونالد ترامپ که از روز سه‌شنبه ۲۲ ژانویه آغاز شده همچنان ادامه خواهد داشت. روال برگزاری این جلسه به این صورت است که ابتدا دموکرات‌ها ۳ روز فرصت دارند تا استدلال‌های خود را مبنی بر لزوم برکناری ترامپ طرح کنند. پس از آن وکلای رئیس جمهور ۳ روز وقت خواهند داشت تا از موکل خود دفاع کنند.
در نهایت، دونالد ترامپ تنها در صورتی از کار برکنار خواهد شد که دو سوم سناتورها (۶۷ نفر) رای به عدم کفایت او بدهند، در غیر این صورت وی همچنان در کاخ سفید حضور خواهد داشت. با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان با در اختیار داشتن ۵۳ کرسی در مقابل ۴۷ کرسی دموکرات‌ها، اکثریت مجلس سنا را در اختیار دارند، بعید است فرآیند استیضاح به برکناری ترامپ بینجامد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین