تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
plusresetminus
حزب الله:رئیس جمهور عراق در سخنانی در اجلاس داووس اظهار داشت که درخواست‌ها برای خروج نظامیان آمریکا از کشورش در واکنش به عدم احترام واشنگتن به حاکمیت ملی عراق است.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۳۱۸
برهم صالح: علت درخواست عراقی ها برای خروج آمریکا نقض حاکمیت کشورشان است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله رئیس جمهور عراق در سخنان خود در اجلاس داووس گفت: درخواست اخیر پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی نشانه ابهام یا کینه توزانه نیست بلکه واکنش بسیاری از عراقی‌ها به نقض حاکمیت کشورشان است.

«برهم صالح» با بیان اینکه عراق به دنبال روابط خوب با همه است و منفعتی در ورود به نزاع‌ها ندارد، افزود: اگر همسایگان و متحدان ما همچنان با هم اختلاف داشته باشند و حاکمیت ما محترم شمرده نشود و خاک ما به صحنه نبرد تبدیل شود، نمی‌توانیم امیدی به اجرای برنامه‌های خود برای تغییرات داشته باشیم.

رئیس جمهور عراق با اشاره به نقش ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش در مقابله با این گروه، نقش ایران در این خصوص را محوری برشمرد و گفت: ایران نقش محوری در جنگ با داعش ایفا کرد و ما روابط جغرافیایی کهن و منابع آبی و اقتصادی [مشترکی] داریم.

برهم صالح در خصوص آیت الله سید علی سیستانی و نقش وی در عراق هم اظهار داشت: ما در زمان‌های دشوار از تدابیر و توصیه‌های مرجعیت در نجف بویژه حضرت آیت الله العظمی سیستانی بسیار استفاده کردیم و رهبری ایشان به رساندن عراق به ساحل امن کمک کرد.

رئیس جمهوری عراق همچنین گفت که خشونت از طرف قانون شکنان در این کشور تاکنون موجب کشته شدن بیش از ۶۰۰ معترض و نیروی امنیتی کشور شده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین