تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
plusresetminus
حزب الله:مصرف بعضی از مواد غذایی حتی به صورت ناشتا می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۱۶۳
مصرف این خوراکی را جدی بگیرید!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سیرترشی یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین ترشی‌های سفره ما ایرانی است و طبق نظرات متخصصان طب سنتی برای همه مزاج‌ها توصیه می‌شود و سیر ترشی ۷ ساله به دلیل خاصیت فراوانی که دارد در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است. سیر ناشتا خواص آنتی بیوتیکی قوی، سلامت کبد، درمان مشکلات معده، دفع سموم بدن، کاهش وزن، رفع ریزش مو و از بین بردن جوش و آکنه صورت را دارد. به همین منظور باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به فواید سیر ترشی پرداخته است که در ادامه می‌خوانید؛
️خونساز و مصفای خون
کسانی که از کم خونی رنج می‌برند و در دوران قاعدگی کسل و بی حال می‌شوند مصرف هفتگی سیر ترشی را به علت خونساز بودن و تصفیه خون مفیدی که انجام می‌دهند می‌توانند در لیست برنامه غذایی خود قرار دهند.
مفتح عروق کرونر قلبی و عروق مغزیست
از دیگر فواید سیرترشی می‌توان به باز کردن عروق کرونر قلبی و عروق مغزی اشاره کرد. مصرف سیر ترشی از حمله قلبی، سکته قلبی، سکته مغزی، آلزلیمر و پارکینسون پیشگیری می‌کند.
بیشتر بخوانید:موسیر به راحتی با سرماخوردگی مقابله می کند
️ هضم‌کننده غذا‌های سنگین
در صورت مصرف غذا‌های سنگین و پرحجم مانند باقالی پلو یا قورمه سبزی اگر به نفخ معده شدیدی دچار شدید بهتر است جهت هضم این غذا‌ها یک تا دو عدد سیرترشی میل کنید.
️ دفع‌کننده سنگ کیسه صفرا
جالب است بدانید که مصرف ناشتای سیر ترشی باعث دفع راحت سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه خواهد شد.
️کاهنده چربی کلسترول خون
کسانی که از چربی خون بد رنج می‌برند با مصرف سیر ترشی می‌توانند میزان چربی کلسترول خون خود را کنترل کنند البته این افراد بهتر است تا جایی که می توانند از غذاهای چرب پرهیز کنند.
ضدعفونی‌کننده محیط معده
از دیگر خواص سیر ترشی می‌توان به تنظیم سیستم دستگاه گوارش، ضدعفونی کننده معده، بهبود نفخ معده و راحت هضم کردن غذا اشاره کرد.
️ پاکسازی‌کننده خون و کبد
مصرف سیر ترشی در زمان قاعدگی به شدت توصیه می‌شود چرا که با تاثیر فوق العاده خود می‌تواند به پاکسازی خون و کبد کمک کند.
مقایسه خواص سیر ترشی با سیر خام
همه ما می‌دانیم که سیر خام دارای خواص بی نظیر و فوق العاده‌ای است، اما جالب است بدانید که طبیعت بسیار گرم آن به هیچ عنوان برای افراد گرم مزاج مانند مزاج صفراوی به علت ایجاد آلرژی و حساسیت توصیه نمی‌شود. با این حال قرار گرفتن سیر در کنار سرکه برای زمان طولانی مدت با عنوان سیرترشی و تغییر در طبیعت آن باعث شده تا عوارض مصرف سیر خام برای چنین افرادی به وجود نیاید. البته حتما به یاد داشته باشید که در صورت زیاد بودن نمک در سیر ترشی مصرف آن برای افراد دارای فشار خون بالا بسیار خطرناک و مضر است.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین