تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حج تمتع سال آتی جلوه ای از معنویت و همدلی ملت ایران که نماد استقامت در برابر استکبار جهانی است و اتحاد امت اسلامی خواهد بود.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۱۳۴
حج ۹۹ جلوه‌ای از معنویت و همدلی ملت و اتحاد امت اسلامی خواهد بود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی رضا رشیدیان روز دوشنبه در جریان دیدار مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب طی ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در حوزه‌های مسئولیتی خود افزود: عملیات حج ۹۸ هم در نهایت همدلی و همراهی بخش‌های مختلف توأم با عزت و اقتدار حجاج ایرانی و نظام جمهوری اسلامی برگزار شد.
وی عنوان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر مراسم حج تمتع در سال آتی هم برنامه‌ها بر مبنای آسیب شناسی حج ۹۸ با توجه و تمرکز بر ظرفیت‌های دانایی و تجربه، تدوین و طبق زمان بندی انجام شده، اجرایی می‌شود.
وی اظهار کرد: مذاکرات رسمی برای حج سال ۹۹ یک ماه قبل با طرف عربستانی به انجام رسید و مطالبات، مشکلات و ملاحظات خود را به آنها اعلام کردیم و با توجه به این مباحث و نیز نظرات طرف مقابل توافق نامه امضا شد.
وی توضیح داد: در حج امسال هم با توجه به نگاه حاکمیتی نظام به موضوع حج، علی رغم افزایش نرخ ارز در کشور با حمایت‌های رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور (رئیس شورای عالی حج و زیارت) و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی بانک مرکزی در محاسبه نرخ ارزِ عملیات حج، مساعدت قابل توجهی شد و زائران با نرخ مناسب‌تری موفق به تشرف شدند.
وی ابراز امیدواری کرد: در حج سال ۹۹ نیز این رویه با توصیه رهبر معظم انقلاب و عنایت رئیس جمهوری ادامه یابد.
رشیدیان از جمله چالش‌های جدی در حج سال ۹۸ را مربوط به حوزه حمل و نقل هوایی و مساله فشار عربستان سعودی در افزایش قیمت بلیط هواپیما و عدم صدور مجوز حضور برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی دانست و گفت: در نهایت شرکت هواپیمایی ایران ایر با حضور مؤثر و درخشان و همراهی در جلوگیری از افزایش قیمت بلیط، اقتدار و توانمندی عرصه صنعت هوایی کشورمان را یکبار دیگر به نمایش گذاشت.
وی تصریح کرد: در حج امسال برنامه‌های ایمن سازی سفر، شناسایی مخاطرات و مراقبت و خدمت رسانی مناسب هیأت پزشکی از حجاج آسیب پذیر، تأمین تسهیلات رفاهی و کنسولی برای زائران با جلب مشارکت طرف‌های عربستانی در همه زمینه‌ها بخوبی اجرایی شد.
وی ادامه داد: در عین حال برخی مشکلات و ملاحظات نیز مستند سازی و به مسئولان عربستان منعکس شد.
وی از دیگر اقدامات مؤثر در حج امسال را استفاده از برنامه‌های هوشمند سازی عملیات اجرایی با هدف بکارگیری فناوری‌های نوین برای مدیریت بهتر عملیات و تسهیل خدمت رسانی به حجاج در حوزه‌های حمل و نقل، اسکان و امداد در مکه و مدینه و ایام تشریق عنوان کرد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین