تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
plusresetminus
حزب الله:وزیر خارجه آمریکا از اقدام سه کشور آمریکای جنوبی در معرفی حزب‌الله لبنان به عنوان سازمانی تروریستی استقبال کرد.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۱۲۳
استقبال پامپئو از اقدام چند کشور علیه حزب‌الله لبنان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «از اقدام کلمبیا، هندوراس و گواتمالا در معرفی حزب‌اللهِ تحت حمایت ایران به عنوان سازمانی تروریستی قدردانی می‌کنیم.»
پامپئو با این ادعا که حزب‌الله یک گروه تروریستی فرا مرزی و همچنان در این منطقه فعال است، افزود: «ایالات متحده به حلب حمایت بین‌المللی برای مقابله با این تهدیدها ادامه می‌دهد.»
معاون وزیر امنیت در هندوراس پیشتر اعلام کرده بود که کشورش حزب‌الله لبنان را رسما یک سازمان تروریستی معرفی می‌کند.
پیش از این نیز «آلخاندرو گیاماتئی» رئیس‌جمهوری جدید گواتمالا از احتمال شناسایی حزب‌الله به عنوان سازمان تروریستی گفته و اعلام کرد که سفارت کشورش در فلسطین اشغالی را همچنان در قدس نگاه خواهد داشت.
وزارت خزانه‌داری انگلیس نیز جمعه گذشته اعلام کرد که کلیت حزب‌الله لبنان را به موجب قوانین تروریسم و تامین مالی تروریسم، در فهرست سازمان‌های تروریستی درج کرده و به این ترتیب دارایی‌های آن بلوکه خواهد شد.
ایالات متحده کمپینی جهانی علیه حزب‌الله لبنان و معرفی این جنبش مقاومت به عنوان سازمانی تروریستی را هدایت می‌کند و در این راستا، رویکرد ترغیب و ارعاب کشورهای خارجی جهت پیوستن به این کمپین را دنبال می‌کند. پامپئو روز شنبه گذشته از «تمامی کشورها» خواست حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی معرفی کنند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین