تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
plusresetminus
حزب الله: وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با خوان گوآیدو در حاشیه یک کنفرانس منطقه‌ای در بوگوتا گفت، ایالات متحده اقدامات بیشتری برای حمایت از این رهبر اپوزیسیون ونزوئلا انجام خواهد داد.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۱۲۱
پامپئو: ونزوئلا کشوری شکست‌خورده است/از گوآیدو حمایت می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، این کشور آمریکای جنوبی که از "سقوط اقتصادی و تورم نجومی" تحت رهبری نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا رنج می‌برد، یک "کشور شکست‌خورده" است.
خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا با سرپیچی از حکم ممنوعیت مسافرتی به کلمبیا رفته است. پامپئو به خبرنگاران گفت: «کاملاً انتظار دارم اقدامات دیگری صورت گیرد که منجر به ادامه حمایت ایالات متحده از "رئیس جمهور" گوایدو و مردم ونزوئلا شود.»
وزیر خارجه آمریکا بدون تشریح اینکه واشنگتن چه اقدامی صورت خواهد داد، افزود: «ما درباره تحریم‌های خاصی صحبت نمی‌کنیم اما همه می‌توانند انتظار داشته باشند که کار ایالات متحده تمام نشده است.» پامپئو به این مساله که آیا ایالات متحده قصد دارد روسیه را بابت حمایت از مادورو تحریم کند یا خیر اظهارنظر نکرد.
گوآیدو پس از سفر به کلمبیا، برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد راهی داووس سوئیس می‌شود. رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به خبرنگاران گفت: «ما دیدارهای مهمی در اروپا، در اتحادیه اروپا و خصوصا در داووس خواهیم داشت. نیروهایی هستند که قابل کنترل نیستند، مثل کسانی که به دنبال دموکراسی هستند.»
خوان گوآیدو تایید نکرد که آیا در داووس با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار خواهد داشت یا خیر.
در همین حال وزیر خارجه آمریکا گفت: «(مادورو) اکنون عملیاتی را هدایت می‌کند که بیشتر از هر چیز به یک کارتل شباهت دارد. این برای ونزوئلا خوب نیست، این برای کشورهایی که اطراف ونزوئلا هستند، خوب نیست.»
وزیر خارجه آمریکا همچنین از اینکه کلمبیا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین اخیرا حزب‌الله لبنان را به عنوان "گروه تروریستی" در نظر گرفتند، ابراز خرسندی کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین