تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
plusresetminus
حزب الله: رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان اینکه عضو قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حل مشکل ایران قول کمک داده است، گفت: رئیس فیفا نمی‌تواند در AFC کاری کند.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۰۶۸
رای AFC بر می‌گردد/ اینفانتینو دنبال حفظ خودش بود نه حفظ ما!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی کفاشیان درباره محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا با رای کنفدراسیون فوتبال آسیا، به رادیو تهران گفت: رای نهایی ممکن است امروز یا فردا ابلاغ شود. شبکه‌های عربی پیش دستی کردند ولی تا وقتی AFC رای ندهد، اجرایی نمی‌شود. مشخص است بر اساس تنش‌هایی که در ایران پیش آمد و بعد از شهادت سردار سلیمان و پاسخ ایران، رسانه‌های خارجی به نفع استکبار جهانی فرافکنی زیادی می‌کنند. آنها می‌خواهند ایران را ناامن نشان بدهند. بیشتر کشورها هم نگاهشان به این رسانه‌های فرافکن و دروغگو است.
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: این تصمیم عجولانه بوده است. AFC اول باید حرف‌هایی که در رسانه‌ها زده می‌شود را کارشناسی کند و ببیند سندیت دارد یا خیر بعد پیشنهادات را به کمیته مسابقات ببرد. در این مدت کوتاه کار کارشناسی نشده است. اینکه گفته‌اند داوران به ایران نمی آیند یا کشورها در مسابقات به میزبانی ایران شرکت نمی‌کنند این‌طور نیست. اگر AFC بگوید، داوران باید بروند. باید با کشورهای دیگر آسیایی صحبت و قضیه را حل کرد.
کفاشیان تصریح کرد: این تصمیم عجولانه و روی جوسازی گرفته شده است. در آسیا هم دشمن داریم که می‌خواهند ایران را از صحنه فوتبال آسیا حذف کنند. این به ضرر فوتبال آسیا است. به نظرم اگر هم این قانون ابلاغ شود، ممکن است بازی استقلال را عقب بیاندازند تا با مذاکره، رای را برگردانند. می‌شود این رای را برگرداند.
وی در پاسخ به این سئوال که راهکار حل مشکل چیست؟ اظهار کرد: اعتراضات و مذاکراتی شده است و تماس‌هایی صورت گرفته. فضای ایران امن است. باید این پیشنهاد را به AFC ببرند و بگویند مشکلی وجود ندارد.
کفاشیان در پاسخ به این سئوال که چرا در ۴ سال گذشته با وجود میزبانی‌های زیاد ایران، دفاعی از امن بودن کشورمان در مقابل ادعای عربستان نکرده بود؟ گفت: در آن پرونده، بحث امنیت نبود بحث تخاصم دو کشور بود. در آن زمان عربستانی‌ها یک گزارش کامل از آتش سوزی سفارت را ارائه کردند و گفتند قانون دولتمان این است که به ایران نرویم و ایران را هم به عربستان راه ندهیم. ما هم همین کار را کردیم. مسئله تخاصم دو کشور حل نشده است. اگر فردا مذاکراتی شود، ما می‌رویم و آنها هم می آیند و رای عوض می‌شود. کنفدراسیون آسیا می‌خواهد مسابقاتش به هر شکلی انجام شود. این رای قابل برگشت است و باید به این سمت برویم.
وی درباره اینکه نظرش بر بازی در کشور بی طرف است؟ تصریح کرد: خیر، به نظرم منطق ندارد.
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره اینکه روز گذشته به خبرگزاری مهر گفته بود با یکی از مسئولان قطری برای حل مشکل صحبت می‌کند، گفت: بله من صحبتی کردم و این فرد هم که نایب رئیس کنفدراسیون آسیا است، قول کمک داد. او گفت اعتقاد دارم ایران مشکلی ندارد و اعلام کردیم تیم‌هایمان به ایران می‌روند و می آیند و پروازهایمان انجام می‌شود. این مذاکرات دارد تنش‌ها را کاهش می‌دهد. با نمایندگان کشورهای دیگر هم صحبت می‌کنیم و فکر می‌کنم مشکل حل شود. من مسئولیتی (در فدراسیون فوتبال) ندارم ولی به خاطر دوستی‌هایی که بوده صحبت می‌کنم. به قطر گفتم اعتقادی به این رای نداریم.
کفاشیان در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال کنار کشیدن ایران از مسابقات، یادآور شد: فکر می‌کنم بازی اول انجام شود ولی برای بازی‌های بعدی حل می‌شود. به نظرم آسیا ضرر می‌کند نه ما. ان شاءالله AFC قانع می‌شود و رای را بر می‌گرداند.
به گزارش خبرنگار مهر، کفاشیان در ادامه صحبت‌هایش در واکنش به انتقاداتی که از وی، مهدی تاج و مسئولان فدراسیون فوتبال برای نداشتن قدرت چانه زنی می‌شود، گفت: این‌طور نیست. سال گذشته کره جنوبی، عربستان و ازبکستان متحد شدند نظری را به کنفدراسیون آسیا بدهند و انتخابات را تاریخ دیگری برگزار کنند ولی AFC آنها را در لیست سیاه گذاشت و کره جنوبی را در هیات اجرایی راه نداد؛ همچنین عربستان را. آنجا وقتی ۱۶-۱۷ نفر رای می‌دهند ۱۰ نفرشان از کشورهایی هستند که فوتبال ندارند. هرچقدر قدرت چانه زنی داشته باشید نمی‌توانید رای را برگردانید.
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یادآور شد: بحث مشکلات بین المللی که داریم فقط مربوط به فدراسیون فوتبال نیست. خیلی از کشورها در دیپلماسی با ما خوب هستند ولی در رای دادن به ضرر ما اقدام می‌کند.
کفاشیان اظهار کرد: بنده اعتقادی به کنار کشیدن از آسیا و بازی در زمین بی طرف ندارم. ما مشکلی نداریم. ایران کشور باثباتی است. باید جلوی فرافکنی‌ها بایستیم. این رای بر می‌گردد. حتی می‌توانیم از طریق فیفا و دادگاه عالی ورزش پیگیری کنیم. شنیده‌ام مسئولان رده بالا هم به این موضوع وارد شده‌اند.
وی همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا هنگام حضور اینفانتینو رئیس فیفا در ایران از وی در جهت منافع شخصی و حفظ صندلی استفاده شد و برای این روزها نمی‌توانیم حمایت رئیس فیفا را داشته باشیم، تاکید کرد: این‌طور نیست. اینکه اینفانتینو به ایران می‌آید و نظراتی ارائه می‌دهد،  برای حفظ صندلی و قدرت خودش است. او نمی‌تواند تاثیری برای حفظ ما داشته باشد. اینفانتینو برای حفظ خودش این کار را می‌کند چه قبل از انتخابات و چه بعدش که می‌گوید ایران رفتیم و گفتیم فلان کار را انجام بدهند. او نمی‌تواند در آسیا کاری کند. تصمیم گیران کنفدراسیون فوتبال آسیا هیات رئیسه کنفدراسیون هستند.
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پایان درباره اینکه اینفانتینو می‌تواند قدمی در این راه برای ایران بردارد، گفت: او فقط می‌تواند توصیه کند ولی آنها هم منافع خودشان را به فوتبال و منافع ما ارجح می‌دانند. دل هیچکس برای ما نمی سوزد. ما باید دنبال منافع خودمان باشیم و روی پای خودمان بایستیم. همیشه حق پیروز بوده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین