تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
plusresetminus
حزب الله:قائم مقام وزیر صنعت از توافق صورت گرفته میان بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی برای تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات خبر داد و گفت: از این پس مالیات دریافتی یکماهه مسترد می شود.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۰۴۷
استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات حداکثر ظرف یک ماه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین مدرس خیابانی امروز در همایش استاندارد و کیفیت صادراتی با اشاره به جایگاه سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان سازمانی که در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی در کنار صادرکنندگان ایستاده است، گفت: این سازمان باید با تلاش حداکثری زمینه را برای حضور هر چه بیشتر کالاهای صادراتی ایران در بازارهای هدف فراهم کرده و نقش خود به عنوان منتقل کننده اطلاعات به صادر کنندگان را به خوبی ایفا نماید.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز چیزی به نام صادرات نفت در اقتصاد ایران وجود ندارد و هر آنچه که از کشور صادر می‌شود را می‌توان به عنوان صادرات غیرنفتی تلقی کرد. بنابراین هر آن چیزی که از کشور به سمت بازارهای هدف صادراتی روانه می‌شود را می‌توان صادرات نامید.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی با توجه به محدودیت‌هایی که بر سر فروش نفت ایران رخ داد، کشور از محل درآمدهای حاصل از صادرات اداره می‌شود و این در حالی است که در همین شرایط سخت تحریمی، صادرکنندگان توانسته اند ۳۲ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته باشند که این چیزی شبیه معجزه است.
مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت یکپارچگی در تجارت خارجی کشور تاکید کرد: امروز تشکل‌های بخش خصوصی در حوزه صادرات بسیار فعال عمل می‌کنند دولت به خوبی می‌داند که نقطه تماس بخش دولتی و بخش خصوصی، تشکل‌ها هستند و باید تمام تصمیمات خود را با در نظر گرفتن نظرات بخش خصوصی اتخاذ نماید.
این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: برخی از مسائل و مشکلاتی که از باب استاندارد در حوزه صادرات مطرح می‌شود باید حل و فصل گردد چرا که در برخی موارد این موضوعات باعث می‌شود که نتوانیم به اهداف صادراتی دست یابیم. بنابراین نیاز است که به استاندارد به عنوان یکی از مقوله‌هایی که در حوزه صادرات غیرنفتی تأثیر دارد توجه شود.
وی با اشاره به موافقتنامه هایی که از سوی سازمان ملی استاندارد با ۵۰ کشور دنیا به امضا رسیده است، خاطرنشان کرد: این توافقنامه‌ها می‌تواند به عنوان مکمل‌های توافقنامه‌های تجاری به کمک صادر کنندگان بیایند اما برخی از آنها نیاز به بروز رسانی دارند ضمن اینکه در کنار این توافقنامه‌ها، سازمان ملی استاندارد ایران بسته تشویقی برای حمایت از صادرات تدوین کرده که می‌تواند در خدمت رشد صادرات قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از انجام توافق میان بانک مرکزی، وزارت صنعت و سازمان امور مالیاتی به منظور تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات خبر داد و گفت: از این پس بانک مرکزی به صورت ماهانه فهرست صادر کنندگانی که رفع تعهد ارزی کرده اند را به سازمان امور مالیاتی ارائه داد تا این سازمان هم در اسرع وقت نسبت به بازگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان اقدام نماید.
قائم مقام وزیر صنعت خاطرنشان کرد: در عین حال کمیته ارزش گذاری گمرک فعال گردیده تا با حضور تشکل‌های صادراتی نسبت به اصلاح نرخ‌های پایه صادراتی اقدام شود.
وی افزود: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان یک ترمینال در امر صادرات وظیفه بزرگی به عهده دارد که آن ارتباط صادر کنندگان با بدنه این سازمان است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین