کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه فیلمبرداری سفر "سلمان" در دوران جوانی/ گروه داود میرباقری به ترکیه می‌روند

تسنیم , 29 دی 1398 ساعت 14:56

حزب الله:چند هفته‌ای است که فیلمبرداری سریال "سلمان فارسی" شروع شده است، حالا به قشم رفته‌اند و دوران جوانی و سفر جناب "سلمان" را فیلمبرداری می‌کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،داود میرباقری بعد از 20 سال تحقیق و پژوهش قصه "سلمان" را این روزها جلوی دوربین برده است؛ ابتدای قصه را با سفر "سلمان" در دوران جوانی شروع کرد و حالا بعد از بیابان‌های شهداد کرمان به قشم رسیده است. پروژه‌ای که بزرگترین سریال فعلی تلویزیون به شمار می‌رود و از 20 هزار بازیگر بهره می‌برد که از سراسر کشور شناسایی شده‌اند و البته کارگردان "سلمان فارسی" به سراغ بازیگران خارجی هم رفته است. 
این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم جلوی دوربین می‌رود؛ در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. قرار است بعد از پایان فیلمبرداری در لوکیشن قشم، داود میرباقری و عواملش به ترکیه بروند؛ این اتفاق در سال 1399 می‌افتد؛ زیرا تصویربرداری سریال "سلمان" تا پایان اسفندماه در ایران ادامه دارد. 
مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی در 3 دوره ایران، بیزانس و بخش مربوط به اسلام تولید خواهد شد و در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است و در 40 قسمت روی آنتن خواهد رفت.
این روزها دوران جوانی "سلمان فارسی" تصویربرداری می‌شود و خبر می‌رسد که بازیگر جوانی به نام "امیر رضایی" جوانی "سلمان فارسی" را بازی می‌کند. نقش اول کار جدید داود میرباقری علی‌رضا شجاع‌نوری است و او احتمالاً در ایران جلوی دوربین نخواهد رفت و در ترکیه که سال آینده فیلمبرداری سریال "سلمان فارسی" ادامه پیدا می‌کند به گروه می‌پیوندد؛ زیرا او نقش میانسالی و کهنسالی "سلمان فارسی" را ایفا می‌کند و در حال حاضر به جوانی این شخصیت می‌پردازند.
مجموعه تلویزیونی 40 قسمتی (البته شاید به‌واسطه پیچیدگی‌های داستانی، قسمت‌های سریال افزایش پیدا کند) همچون کارهای گذشته داود میرباقری پیچیده و دشوار است. فرهاد اصلانی نقش بازرگان و تاجری را بازی می‌کند؛ علی دهکردی و محمدرضا هدایتی هم بازیگران دیگری‌اند که به این مجموعه تلویزیونی پیوسته‌اند. 
"سلمان فارسی" از تولد تا ماجرای فتح ایران سریال می‌شود. با بازیگران خارجی و داخلی که به 15 هزار نفر می‌رسد مذاکره و با تعداد کثیری از آنها هم قرارداد بسته شده است. سریال "سلمان فارسی" که جزو کارهای الف‌ویژه تلویزیون به‌شمار می‌رود تا پنج سال تصویربرداری‌اش طول خواهد کشید.

بازیگران و عوامل سریال "سلمان فارسی" سال آینده با پایان یافتن تصویربرداری در اواخر اسفندماه به ترکیه می‌روند و بعد از بازگشت در لوکیشن‌هایی همچون تیسفون و جی فیلمبرداری می‌کنند. بعد از تصویربرداری در کلیسا به  شهرک غزالی می‌روند و احتمالاً لوکیشنی در ورامین هم خواهند داشت.
به گزارش تسنیم، مرقد مطهر سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر اکرم(ص) و از یاران حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در 30کیلومتری جنوب‌شرقی شهر بغداد در شهر مدائن قرار دارد؛ کنار حرم سلمان فارسی مرقد طاهر فرزند امام محمدباقر(ع)، مرقد عبدالله‌بن جابر انصاری و مرقد حُذَیفة‌بن ایمان قرار دارند، سلمان فارسی(ع) در تاریخ هشت صفر سال 36 هجری قمری درگذشت.


کد مطلب: 216996

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/216996/ادامه-فیلمبرداری-سفر-سلمان-دوران-جوانی-گروه-داود-میرباقری-ترکیه-می-روند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com