کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرغ شب عید گران نمی شود

تسنیم , 29 دی 1398 ساعت 9:29

حزب الله:دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ با رد امکان افزایش قیمت این محصول در شب عید گفت: میزان تولید این محصول در کشورمان فراوان است و در ایام پایانی سال گران نخواهد شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی صابری دبیر انجمن ملی شرکتهای زنجیره ای تولید گوشت مرغ اظهار کرد: مرغداران از فروش هر کیلوگرم مرغ هزار و 500 تومان تا 2 هزار تومان ضرر می کنند.

وی افزود: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده به 10 هزار تومان افزایش یافته است اما مرغداران هر کیلوگرم از این محصول را به قیمت 8 هزار تومان تا 8 هزار و 100 تومان به فروش می رسانند.

بیشتر بخوانید
معاون وزیر صمت: افزایش قیمت مرغ همزمان با شب عید به صلاح نیست

قیمت 11 تا 13 هزار تومانی مرغ در تهران/ مرغداران ناراضی اند

توصیه‌های سازمان هواشناسی به کشاورزان تا 29 دی‌/ هشدار وقوع یخبندان و تاثیر بر مرغداری‌ها و دامداری‌ها

صابری با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده  8 هزار و 550 تومان است اما در حال حاضر، مرغ حتی به قیمت مصوب نیز به فروش نمی رسد گفت: در صورتی که مرغداران، مرغ خود را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند با احتساب هزینه های بسته بندی و سورتینگ قیمت مرغ آنها به 8 هزار و 500 تومان افزایش می یابد.

 دبیر انجمن ملی شرکتهای زنجیره ای تولید گوشت مرغ ادامه داد:  شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده است که میزان خرید روزانه مرغ برای ذخایر استراتژیک را از 400 تا 500 تن به هزار تن می رساند که این امر موجب تامین ذخایر مورد نیاز این شرکت از منابع داخلی می شود و مرغ مازاد نیاز از بازار جمع آوری میشود.

قیمت جوجه یک روزه از 10 بهمن کاهش می‌باید

وی تصریح کرد: بعد از افزایش نرخ بنزین هزینه های اضافی بر صنعت  ما اعمال شده اما باید توجه داشت این افزایش هزینه های بی ربط است.

وی با اشاره به افزایش قیمت جوجه یک روزه اظهار داشت:  به دلیل تب جوجه ریزی برای شب عید قیمت جوجه یک روزه در بازار افزایش یافته است به طوری که اکنون هر قطعه از آن به قیمت 3 هزار و 500 تومان تا 3 هزار و 600 تومان به فروش می رسد اما این تب تا 10 بهمن ادامه خواهد داشت و بعد از این مدت قیمت جوجه کاهش می یابد.

قیمت واقعی مرغ 16 هزار تومان است

صابری گفت: قیمت واقعی مرغ برای مصرف کننده 15 هزار و 500 تومان تا 16 هزار تومان است اما با توجه به عرضه و تقاضایی بودن بازار این محصول به قیمت 10 تا 11 هزار تومانی به فروش می رسد.

وی در واکنش به اظهارات یک از فعالان صنفی طیور مبنی بر اینکه قیمت مرغ در شب عید افزایش می یا بد با رد این موضوع گفت: میزان تولید مرغ زیاد است و قیمت این محصول با وجود افزایش تقاضا برای شب عید افزایش نخواهد یافت.


کد مطلب: 216927

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/216927/مرغ-شب-عید-گران-نمی-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com