تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
plusresetminus
حزب الله: باید روحیه خودباوری را در زنان جامعه تقویت کنیم تا زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه، به نقش مؤثر خود در بخش‌های مختلف ایمان داشته باشند.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۸۷۲
روحیه خودباوری را در بانوان تقویت کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سارا دشت گرد با بیان اینکه عوامل هنجاری، فرهنگی نقش مهمی در ارتقاء زنان دارد، اظهار داشت: عوامل شناختی، هنجاری، تنظیمی و فرهنگی با ارتقای شغلی زنان در پست های مدیریتی رابطه معنادار و مثبتی دارند، تردیدی نیست که ارائه الگوی مطلوب توسعه بدون لحاظ کردن نقش و جایگاه زنان می تواند نمادی از الگوی کامل توسعه باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه ۴ عامل در ارتقای زنان موثر است، افزود: با شناخت و برنامه ریزی می توان مسیر رشد زنان را در سطوح بالای مدیریتی هموارتر کرد.

وی عنوان کرد: به دلیل حاکم بودن نگرش جنسیتی در سازمان ها حتی در شرایط تخصصی برابر، برتری از آن مردان است و هنوز نگرش ها و ارزش های جامعه پدرسالانه است و این ارزش ها تقریبا تمامی حوزه های هیات اجتماعی و فردی اعضاء جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: ایجاد فرصت های اشتغال و پذیرش زنان در مشاغل کلیدی ریشه های عمیق در طرز تفکر و برداشت های جامعه از زن و توانایی ها، امکانات و استعدادهای او دارد.

وی افزود: برای رسیدن به تعادل، برابری و رفع تبعیض ها و در نتیجه توسعه بهتر و کاملتر جامعه نیاز به آن است که زنان بتوانند در فرآیند تصمیم گیری در سطوح گوناگون جامعه شرکت کنند.

دشت گرد یادآور شد: جلوه حضور زنان نه در ایران و نه در جهان چندان پررنگ به نظر نمی رسد چرا که تبعیض عقاید قالبی و پیش داوری ها موجب ارزیابی نازل از توانایی های زنان را فراهم کرده است همچنین محدودیت های فرهنگی موجب می شود که نه تنها زنان از برخی مشاغل استقبال نکنند بلکه در موقعیت های خاص مدیران نیز از استخدام آنها خودداری می کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج به مدیریت شایسته سالار اشاره کرد و یادآور شد: اصل اول در مدیریت شایسته سالار باید به کار گرفتن افراد شایسته بدون در نظر گرفتن جنسیت  آنها باشد که با وجود رشد چشمگیر زنان در محیط های کار میزان پیشرفت آنان در مشاغل مدیریتی متناسب با تعداد آنها در پست های اختصاصی نیست.

دشت‌گرد به استمرار این نشست ها اشاره کرد و گفت: با هم اندیشی اعضای بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز در پایان این نشست مصوب شد دبیرخانه دایمی در شورای شهر کرج تشکیل شود و کمیته ای متشکل از دو بانوی فرهیخته و از کارکنان شهرداری تا بعنوان نماینده بانوان در شهرداری و مسائل این قشررا به دبیرخانه ارجاع تا در نشست های بعدی با استفاده از نقطه نظرات تصمیم گیری اتخاذ شود
گفتنی است؛ نشست هم اندیشی بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز با موضوع بررسی موانع ارتقای شغلی و مدیریتی بانوان و پست های اختصاصی شهرداری ها به میزبانی ۲ بانوی شورای اسلامی شهر کرج، سارا دشت گرد عضو هیئت رئیسه و فریده بزنی بیرانوند؛ رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای اسلامی کرج با حضور ملیحه اکبری عضو شورای شهر فردیس، فاطمه اخگری عضو شورای شهر ماهدشت، نرگس تقوائی عضو شورای شهر نظرآباد و فاطمه جلیلی عضو شورای اسلامی شهر جدید هشتگرد برگزار شد.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین