تاریخ انتشارجمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
plusresetminus
حزب الله:رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رونمایی از بازار باز نوشت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از این پس و به تدریج با خرید و فروش اوراق اسلامی منتشره از طرف خزانه دولت، این بازار مهم سیاستگذاری پولی را به کار خوهد گرفت .
۰
کد مطلب : ۲۱۶۸۱۱
رونمایی از سازوکار جدید سیاستگذاری پولی کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: روز گذشته 26 دی 98 همزمان با پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی، سامانه معاملاتی عملیات بازار باز رونمایی و بر اساس وعده ای که در ابتدای حضورم در بانک مرکزی داده بودم به حول و قوه الهی سازوکار جدید سیاستگذاری پولی رسما رونمایی شد.
عملیات بازار باز بنا به تعریف متداول آن، خرید و فروش اوراق قرضه یا بدهی دولت و به ویژه اوارق بدهی کوتاه مدت از قبیل اسناد خزانه با بانک ها و موسسات اعتباری است. به طور معمول، امروزه بانک های مرکزی عملیات بازار باز یا خرید و فروش اوراق را برای دستیابی به اهداف اقتصاد کلان خود، یعنی کنترل تورم و ثبات رشد اقتصادی انجام می دهند و برای آن که قادر باشند نرخ تورم و سطح تولید را در جهات مطلوب و مورد نظر خود تحت تاثیر قرار دهند احتیاج به یک واسط یا هدف میانی دارند که امکان کنترل قابل توجه آن را داشته باشند. متغیری که امروزه بانک های مرکزی به عنوان واسطه و هدف میانی برای دستیابی به تورم و تولید مطلوب از آن استفاده می کنند نرخ سود بازار بین بانکی است.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز از این پس و به تدریج با خرید و فروش اوراق اسلامی منتشره از طرف خزانه دولت، این بازار مهم سیاستگذاری پولی را به کار خوهد گرفت .
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین