تاریخ انتشارجمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برگزاری نشست کشورهایی که اتباع آنها در سانحه هوایی اخیر حضور داشتند، ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان از برخی اظهار نظرها و حتی برگزاری این نشست ابراز تعجب کرد.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۸۰۲
واکنش موسوی به نشست پنج کشوری که اتباع آنها در هواپیمای اوکراینی بودند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برگزاری نشست کشورهایی که اتباع آنها در سانحه هوایی غم انگیز اخیر حضور داشتند، ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده جانباختگان اظهار داشت: از برخی اظهار نظرها و حتی برگزاری این نشست متعجب شدیم. جمهوری اسلامی ایران جهت تسلای خانواده های داغدار و ابعاد انسانی این حادثه همکاری بسیار روان و فراتر از انتظار با هیات‌های اعزامی این کشورها انجام داده است.
موسوی افزود: برای اطلاع عموم و مردم سایر کشورها اعلام می کنیم که تقریبا همه اجساد شناسایی شده اند و همکاری و بررسی‌های فنی با تشریک مساعی و شراکت همه طرف‌ها در جریان است و این گونه همکاری‌ها تا جایی که از نظر قانون و مقررات امکان داشته باشد توسط نهادهای مختلف کشورمان ادامه خواهد یافت.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با این‌حال عجیب است که وزیر امور خارجه کانادا یک روز پس از انجام امور اولیه و تداوم شناسایی تقریبا همه اجساد و سایر همکاری‌ها چنین بیانیه ای خوانده و بیش از آن خواستار دسترسی کنسولی می شود که در همان روز اول حادثه صرفا بخاطر ابعاد انسانی این قضیه اعطا شده است.
موسوی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته به طرق مختلف به دولت کانادا اعلام کرد صرف نظر از چگونگی شرایط روابط سیاسی دو کشور، با توجه به اینکه روابط کنسولی با حقوق افراد در ارتباط است به مصلحت اتباع دو کشور است که نمایندگی‌های کنسولی در دو کشور فعال باشند ولیکن دولت وقت کانادا بخاطر مسائل سیاسی و همراهی با آمریکا برای فشار به شهرواندان ایران و ایرانی تبارها حتی حاضر به گفتگوی مستقیم در این رابطه نشد و اکنون هم معلوم نیست با چه انگیزه‌ای این اظهار نظرها و طلبکاری‌ها انجام می شود.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در پایان تاکید کرد: ما از همه طرف‌ها درخواست می کنیم که موضوعات انسانی بخصوص این حادثه غم انگیز را دستاویز مطامع و ژست‌های سیاسی نکنند و بخاطر خانواده های داغدار اجازه بدهند امور با همین روش روان و بی حاشیه ای که در حال انجام است به پایان برسد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین