تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
plusresetminus
رهبر هنگ‌کنگ امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد، چارچوب "یک کشور، دو سیستم" که براساس آن این‌ دولت‌شهر از آزادی‌هایی که در چین ناشناخته است، برخوردار می‌شود می‌تواند در صورت حمایت از وفاداری به پکن، پس از مهلت ۲۰۴۷ هم ادامه یابد.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۷۶۸
رئیس اجرایی هنگ کنگ: شاید چارچوب "یک کشور، دو سیستم" بعد از ۲۰۴۷ هم ادامه یابد
 اظهارات کری لام، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ در شورای قانونگذاری ظاهرا خطاب به کسانی در این دولت‌شهر بود که تاکید دارند پکن کنترل روی حیات مدنی، اقتصادی و سیاسی هنگ‌کنگ را تشدید می‌کند.
هنگ‌کنگ از ژوئن گرفتار بدترین اعتراضات خشونت‌بار ضد دولتی است، با این حال پس از پیروزی چشمگیر نامزدهای اپوزیسیون در رقابت‌های شوراهای محلی دراواخر سال گذشته از حجم شرکت‌کنندگان در اعتراضات کاسته شد. حاکمیت هنگ‌کنگ در ۱۹۹۷ از بریتانیا به چین تحویل داده شد و قرار بر آن شد که وضعیت نیمه خودمختاری آن تا ۵۰ سال حفظ شود.
کری لام گفت: تنها در شرایطی که ما روی اجرای اصل یک کشور، دو نظام تاکید کرده و به طور مستمر و کامل آن را اجرا کنیم ... بنابراین فکر می‌کنم زمینه‌های کافی برای حرکت نرم این فرمول به سمت جلو وجود داشته باشد و هیچ تغییری بعد از سال ۲۰۴۷ نخواهد بود.
سخنان کری لام بازتاب لحن رهبران حزب کمونیست چین است که تاکید دارند سیستم منحصر به فرد هنگ‌کنگ بر پایه احترام به حق حاکمیت چین بر این اراضی پیش‌بینی شده است. پکن مکررا مخالفان سیاسی در هنگ‌کنگ را به تلاش برای جداسازی این اراضی از سرزمین اصلی با کمک نیروهای خارجی متهم می‌کند.
رئیس اجرایی هنگ‌کنگ امروز همچنین ابراز امیدواری کرد ماه آتی کمیته‌ای برای بررسی علل ریشه‌ای این ناآرامی تشکیل شود. او در ادامه گفت، پلیس هنگ‌کنگ عمدتا وظایفش برای حفظ نظم عمومی را انجام می‌دهد و به حداقل قوه قهریه متوسل شده است. به گفته دولت هنگ‌کنگ، شکایت علیه پلیس هنگ‌کنگ توسط شاخه تحقیقات خود این نیروها انجام می‌شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین