کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مستند جدید «دیوید اتنبرو» روی پرده سینما

ایسنا , 26 دی 1398 ساعت 12:36

حزب الله:«دیوید اتنبرو» - طبیعت‌شناس مشهور انگلیسی ـ درقالب مستند جدید خود خطرهای قریب‌الوقوع ناشی از بحران تغییرات اقلیمی که انسان‌ها مسبب آن شده‌اند را مورد انتقاد قرار می‌دهد.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«دیوید اتنبرو» که یکی از مشهورترین فعالان محیط زیست است و مستندهای بسیاری را با همین موضوع در کارنامه خود به ثبت رسانده، در قالب مستند جدید خود با عنوان «یک زندگی در سیاره ما»  تغییراتی که در طول عمرش در سیاره زمین رخ داده است را جست و جو می‌کند و هشدار می‌دهد که انسان‌ها زمین را مورد هجوم خود قرار داده‌اند.
این طبیعت‌شناس ۹۳ ساله، از  پروژه جدید خود به عنوان گواهی بر تغییراتی که بحران تغییرات اقلیمی در زمین ایجاد کرده یاد کرد و افزود فعالیت‌های بشر سیاره زمین را به زوال خواهد برد.
این  نخستین باری نیست که «‌اتنبرو»‌ درباره بحران تغییرات اقلیمی سخن می‌گوید؛ این مستندساز پیش‌تر در قالب مستندهای دیگری از جمله مستند «تغییرات اقلیمی»‌ از شبکه «‌بی بی سی وان»‌ و «سیاره ما»‌ از «نتفلیکس» به بحران تغییرات اقلیمی پرداخته بود.
مجموعه مستندهای «سیاره آبی ۲ » این طبیعت‌شناس که برای نخستین‌بار در  سال ۲۰۱۷ از شبکه بی بی سی روی آنتن رفت نیز بر تاثیرات مخرب استفاده از ظروف پلاستیکی بر محیط زیست پرداخته بود که بر اساس تحقیقات انجام‌شده مستند «سیاره آبی ۲» تا حد بالایی در بالا بردن سطح آگاهی مردم بریتانیا نسبت به تاثیرات مخرب ظروف پلاستیکی بر اکوسیستم موثر بوده‌ است.
 «کالین باتفیلد» از «صندوق جهانی طبیعت» - موسسه‌ی نیکوکاری برای محافظت از حیوانات که به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان این مستند حضور دارد - در گفت و گویی بیان کرد :« این مستند مهم‌ترین فرصت «اتنبرو»‌ برای به اشتراک گذاشتن روایت خود و طرز فکرش است. این مستند  هم‌زمان با سالی تاریخی در حوزه بحران محیط‌زیستی و تصمیمات بحث‌برانگیز رهبران‌جهان درباره محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی است.»  
«‌باتفایلد» معتقد است از آنجایی که «اتنبرو» در این مستند به دنبال راه‌حل‌های بالقوه برای حل معضل بحران تغیرات اقلیمی است، این مستند امید را به مخاطب القا می‌کند.
 با توجه به «‌هالیوود نیوز»‌،  مستند جدید «‌اتنبرو» شانزدهم آوریل روی پرده‌های سینما خواهد رفت.
«اتنبرو»‌ جوایز و عناوین افتخاری متعددی دریافت کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به نشان شوالیه و جایزه بفتا اشاره کرد.


کد مطلب: 216767

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/216767/مستند-جدید-دیوید-اتنبرو-روی-پرده-سینما

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com