تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
plusresetminus
حزب الله:آمار تماشاگران و میزان فروش نمایش‌های اجرا شده‌ی 9 ماه گذشته در تئاتر شهر در حالی با جزئیات اعلام شده که در مقاطعی دال بر نوسان مخاطب در سالن‌های نمایشی این مجموعه و نیز قابل تامل بودن تعداد بلیت‌های مهمان در بعضی اجراها است.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۷۶۳
حاشیه‌ای بر گزارش فعالیت‌های 9 ماه اخیر تئاتر شهر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در گزارش منتشر شده از فعالیت‌های تئاتر شهر که از ابتدای امسال تا آخر آذرماه را شامل می‌شود اسامی نمایش‌های به صحنه رفته، ژانر و مضمون نمایش، ظرفیت سالن، تعداد کلی مخاطب و رقم نهایی فروش، تعداد بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، تحفیف‌دار و مهمان به صورت جداگانه در سالن‌های مختلف این مجموعه درج شده که نشان دهنده تعداد بیشتر نمایش‌های ایرانی و نیز آثار اجتماعی و تراژدی است.   
براساس این گزارش بیش از 70 هزار نفر، 42 نمایش روی صحنه رفته در تئاتر شهر را تماشا کرده‌اند. 
در سالن اصلی که چند ماه درگیر بازسازی و تعویض صندلی‌ها بود، دو نمایش به کارگردانی پارسا پیروزفر و ایمان افشاریان اجرا شدند که از نظر آمار مخاطب تفاوت زیادی با هم دارند هرچند نمایش «فرانکشتاین» افشاریان به اندازه نیمی از اجراهای «ملاقات» روی صحنه رفته و شرایط اجتماعی اخیر هم بر آن بی‌تاثیر نبوده است.
همچنین در ماه‌های گذشته و پس از انتقاداتی که نسبت به تعداد زیاد بلیت‌های مهمان در تئاتر مطرح شد، تئاتر شهر محدودیت‌هایی را برای این مسئله در نظر گرفت که البته طبق پیگیری‌های ایسنا در مواردی باعث دلخوری‌هایی در نحوه ارائه بلیت مهمان به گروه‌ها شده بود، اما با وجود تلاش برای کم‌کردن بلیت‌های مهمان، هنوز این تعداد در برخی سالن‌های تئاتر شهر و در مقایسه با ظرفیت سالن و میزان کلی مخاطب قابل تامل است.
با این حال به نظر می‌رسد یکی از موفق‌ترین نمایش‌های اجرا شده در تئاتر شهر به لحاظ جذب مخاطب آن هم در مقایسه با ظرفیت سالن، نمایش «فرشته تاریخ» به کارگردانی محمد رضایی راد بوده است. 
در گزارش تهیه‌شده از سوی  واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، مستندات آماری اجراها و فعالیت های فرهنگی مجموعه ی تئاتر شهر از آغاز تا پایان آذر ماه 1398 پیوست شده است.
آمار اجراهای تالار اصلی
آمار اجراهای تالار سایه
آمار اجراهای تالار چهارسو
آمار اجراهای تالار قشقایی
آمار اجراهای پلاتو اجرا
آمار اجراهای کافه تریا
رویدادهای پژوهشی
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین