کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک متخصص پوست هشدار داد؛

خطر سرطان پوست در اثر حرارت طولانی مدت/ تبعات کار در فضای سرد

مهر , 26 دی 1398 ساعت 10:38

حزب الله:
یک متخصص پوست، نسبت به احتمال ابتلا به سرطان پوست در اثر ساطع شدن حرارت از طریق وسایل گرمایشی، هشدار داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید حسن اعتمادزاده، در حاشیه نوزدهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران در هتل المپیک تهران، گفت: افرادی که در محیط‌های باز و سرما مشغول کار هستند و برای گرم شدن در کنار وسایل گرمایشی قرار می‌گیرند، نباید این مدت زمان گرم شدن طولانی شود.
وی افزود: مشاغلی مثل مکانیکی‌ها، نجاری‌ها و…، که مجبورند در فضای باز کار کنند، برای گرم شدن در هوای سرد، مدت زیادی در کنار وسایل گرمایشی قرار می‌گیرند که ساطع شدن طولانی مدت حرارت می‌تواند پوست را به خصوص قسمت ساق پاها را تهدید کند.
این متخصص پوست، ادامه داد: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مستقیم حرارت، اگر تکرار شود، می‌تواند تبدیل به زخم شود و این زخم‌ها عاملی برای ابتلاء به سرطان پوست خواهد بود.
اعتمادزاده افرود: اشعه مادون قرمز در اثر حرارت مستقیم و طولانی مدت باعث تغییراتی در پوست شده و حالت مرمری ایجاد می‌کند که اگر تکرار شود، منجر به زخم خواهد شد و همین زخم‌ها دوره ایجاد سرطان پوست را تسریع می‌کنند.
وی با عنوان این مطلب که موارد زیادی از این قبیل افراد را داریم که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در کنار وسایل گرمایشی دچار چنین زخم‌هایی شده اند، گفت: این تابش حرارت نباید مستقیم در ارتباط با بدن باشد.
اعتمادزاده افزود: بروز چنین مشکلاتی فقط متوجه آقایان و افراد شاغل در محیط‌های باز نیست، بلکه به طور کلی نباید بدن را در مجاورت مستقیم و طولانی مدت وسایل گرمایشی قرار داد.


کد مطلب: 216737

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/216737/خطر-سرطان-پوست-اثر-حرارت-طولانی-مدت-تبعات-کار-فضای-سرد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com